Jak wybrać operatora płatności online do sklepu internetowego
Obejrzyj ten film, jeśli zamierzasz prowadzić sklep internetowy bądź rozszerzyć swój istniejący sklep o funkcjonalność szybkich płatności internetowych. Ten film był nagrywany w 2014 roku, jednak wciąż zawiera wiele aktualnych wskazówek.
Płatności online – co to jest?
W tym artykule / wideo podpowiem Ci jak wybrać operatora płatności online. Jest to decyzja zazwyczaj długoterminowa, więc warto się do tego przyłożyć. Kiedy operator płatności jest nam potrzebny? Wtedy kiedy chcemy mieć sklep internetowy lub stronę internetową która realizuje szybkie przelewy internetowe (płatności online. Co to jest szybki przelew internetowy? Na pewno się spotkasz się z nim nieraz robiąc zakupy w internecie (tak było w 2014 roku, kiedy nagrywałem powyższy film – aktualnie to już praktycznie standard płatności w internecie).
Szybki przelew online działa w taki sposób, że po dokonaniu zakupu jesteś przekierowany na stronę banku, gdzie możesz zalogować się i potwierdzić wysyłkę pieniędzy do sprzedawcy – bez konieczności wpisywania numerów kont, danych płatnika, itd. Jest to duże ułatwienie i na dzień dzisiejszy każdy sklep internetowy powinien posiadać taką funkcjonalność.
Wybór operatora płatności online
Przejdźmy teraz do tematu wyboru operatora płatności płatności online. Wpisz w Google hasło „płatności online”, a zobaczysz że jest bardzo dużo firm które oferują takie usługi, np. Przelewy24, PayU, PayPal, Tpay, itd. Warto jest poświęcić trochę czasu i wybrać operatora płatności raz a dobrze, ponieważ późniejsze zmiany są uciążliwe (musisz płacić za modyfikację formy płatności w swoim sklepie itd.).
Podpowiem ci czym mogą się różnić te płatności i na co powinieneś zwracać uwagę przy wyborze. W swoich projektach korzystałem zawsze z dotpay, który został wchłonięty przez Przelewy24 i właśnie z tej platformy korzystam aktualnie, np. w moim sklepie internetowym, gdzie sprzedaję kurs Podstawy zdobywania klientów przez internet.
Operatorzy na swoich stronach rzadko podają konkretne warunki finansowe, ponieważ oferta każdej z tych firm jest indywidualna i dopasowana do konkretnego klienta (przynajmniej tak było, gdy nagrywałem powyższe wideo i sam wybierałem operatora).
Jakie płatności ponosi w związku z korzystaniem z tych szybkich przelewów internetowych? Pierwsza płatność to jest prowizja od każdej transakcji – zazwyczaj na poziomie 2 proc. Czasem jest też druga płatności – związana z wypłatą środków na konto bankowe. Pieniądze wpłacane przez klientów sklepów internetowych wędrują na konto operatora płatności i dopiero później możemy wypłacić je na nasze konto bankowe. Czasem operatorzy mogą naliczać dodatkową prowizję za taką wypłatę.
Jak wybrać operatora płatności do sklepu?
Przede wszystkim, jeśli planujesz stworzenie sklepu internetowego lub chcesz wdrożyć do swojego sklepu takie płatności, wpisz sobie w Google frazę „płatności online” i skontaktuj się ze wszystkimi firmami, które znajdziesz – poproś o indywiudlaną ofertę. Zazwyczaj dowiesz się z niej m.in. jakie prowizji możesz oczekiwać od takiego operatora.
Kolejna rzecz, o którą warto zapytać, to ile trwa wypłata środków na konto bankowe? Zdarzały się kiedyś sytacje, ze niektórzy operatorzy bardzo długo zwlekali z wypłatami środków (aktualnie chyba takie incydenty nie mają już miejsca).
Kolejna kwestia na którą warto zwrócić uwagę, jeśli robisz sklep lub stronę internetową z płatnościami, które są responsywne, czyli dopasowuje się do urządzeń mobilnych – zwróć uwagę, żeby panel płatności również dobrze wyświetlał się na urządzeniach mobilnych. W momencie nagrywania powyższego wideo nie było to oczywiste. Aktualnie wszyscy operatorzy płatności mają dobrze przygotowane strony na urządzenia mobilne, więc ta wskazówka straciła na znaczeniu.
Wybór operatora płatności – co dalej?
Jak już wybierzesz idealnego operatora płatności, uzyskaj od niego dane – zazwyczaj login i hasło. Będą one potrzebne do integracji płatności z Twoim sklepem internetowym. Jeżeli szukasz osoby, która mogłaby zintegrować dla Ciebie płatności lub postawić cały sklep internetowy, skontaktuj się ze mną.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Instrukcja WooCommerce – zarządzanie produktami
Kategorie: E-commerceW poniższej instrukcji WooCommerce (w formie tekstowej i wideo) pokażę Ci, jak zarządzać produktami w sklepie internetowym opartym na tej...
Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)
Kategorie: E-commerceJeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów zamiast...
Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1
Kategorie: E-commercePoznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...
Co to jest certyfikat SSL i kiedy warto go mieć?
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematyCertyfikat SSL na stronie internetowej – w poniższym wideo i artykule podpowiadam co to właściwie jest, czy potrzebujesz go...
Ile kosztuje sklep internetowy?
Kategorie: E-commerceProwadzisz firmę lub dopiero ją zakładasz i myślisz o stworzeniu sklepu internetowego? Nie wiesz jakich kosztów powinieneś się spodziewać...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
