Jak sprawdzić jakich cookies używa strona internetowa?

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 2 min
Jak sprawdzić jakich ciasteczek używa twoja strona internetowa

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się jakich plików cookies wykorzystuje Twoja strona internetowa (lub dowolna inna), to w tym krótkim poradniku pokażę Ci jak to zrobić za pomocą dwóch prostych narzędzi. Zapraszam do lektury.

Obowiązek informowania o plikach cookies

Do czego może być przydatne sprawdzenie cookies na stronie? Jeśli posiadasz stronę internetową i nie wiesz czy używa ona cookies (a co za tym idzie – czy powinieneś o nich informować np. w swojej polityce prywatności) – warto się tego dowiedzieć. Jeśli Twoja strona internetowa wykorzystuje cookies inne niż niezbędne (tzn. np. analityczne, reklamowe, wydajnościowe) – masz obowiązek dać użytkownikom wybór, czy akceptują tego typu ciasteczka (dowiedz się więcej o Consent mode).

Jak sprawdzić cookies wykorzystywane przez stronę za pomocą Cookiebot

  • Wejdź na stronę cookiebot.com
  • Wpisz adres swojej strony w głównym oknie widocznym na pierwszym ekranie (screen poniżej)
  • Odbierz maila i kliknij potwierdzenie
  • Odczekaj kilkanaście minut
  • Odbierz gotowy raport na maila

cookiebot sprawdzanie cookies

Jak sprawdzić cookies wykorzystywane przez stronę w przeglądarce Chrome

Jako, że Cookiebot każe nam trochę czekać na wygenerowanie raportu, możemy posłużyć się szybszą metodą na sprawdzenie cookies na stronie. Wystarczy, że skorzystamy z przeglądarki Chrome i wejdziemy na dowolną stronę www.

  • Po wejściu na stronę, którą chcesz sprawdzić, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Zbadaj

cookies chrome 01

  • Przejdź do zakładki Aplikacja w menu narzędzi deweloperskich i z lewego menu wybierz Pliki cookie

cookies chrome 02

  • W tabeli po prawej stronie pojawi się lista plików cookies, które strona zapisuje w przeglądarce. Ich nazwy mogą Tobie niewiele mówić, choć można wysnuć pewne skojarzenia jak „fb” – należące do narzędzi Facebooka, czy „ga” / „gid” należące do narzędzi Google, takich jak Google Analytics, Ads, Tag Manager lub inne.

Jeśli Twoja strona wykorzystuje cookies, a zapewne tak jest, zadbaj o to, by ustalić źródło ich pochodzenia i poinformować o nich w swojej polityce prywatności i uzyskiwać odpowiednie zgody na ich użycie. Jeśli potrzebujesz pomocy z napisaniu polityki prywatności, skontaktuj się ze mną, polecę dobrego prawnika.

 

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG