Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak sprawdzić do kogo należy strona internetowa?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 18 grudnia 2021

Jeżeli potrzebujesz sprawdzić, kto jest właścicielem strony internetowej (a konkretniej domeny internetowej, pod którą znajduje się strona), to w tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

jak sprawdzic do kogo nalezy strona internetowa

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak sprawdzić do kogo należy strona internetowa
  • co to jest baza WHOIS
  • poznasz przykład strony, na których możesz sprawdzać bazy WHOIS
  • czy można zablokować widoczność swoich danych w bazie WHOIS
  • jak wykorzystać dane o właścicielu strony internetowej oraz terminie wygaśnięcia domeny

Do czego możesz potrzebować sprawdzenia, kto jest właścicielem strony internetowej

W jakich sytuacjach taka wiedza może być potrzebna? Wydawałoby się, że każdy właściciel strony internetowej powinien być zainteresowany tym, aby można było się z nim skontaktować, więc odszukanie namiaru na właściciela strony nie powinno być problemem, choćby w zakładce Kontakt na stronie czy w regulaminie sklepu internetowego.

To prawda, zdarzają się jednak sytuacje, w których na stronie internetowej nie ma danych kontaktowych ani żadnego formularza, czy regulaminu, a my z jakiegoś powodu potrzebujemy sprawdzić, kto jest właścicielem tej strony www. Inna sytuacja może mieć miejsce wtedy, gdy jesteśmy zainteresowani zakupem jakiejś domeny, która jest już zarezerwowana, ale zupełnie nie istnieje na niej żadna strona internetowa. W takich przypadkach jest szansa na odnalezienie danych o właścicielu strony inną drogą, jednak czy ten sposób zawsze działa?

Kiedy nie sprawdzisz, do kogo należy strona internetowa?

Niestety nie zawsze. Napisałbym wręcz, że jeżeli ktoś nie chce, abyś poznał jego dane, to nigdy się ich nie dowiesz. Dlaczego? Ponieważ każdy właściciel domeny internetowej ma prawo ukryć swoje dane z publicznych rejestrów właścicieli domen. W takiej sytuacji nie poznamy firmy lub osoby, która jest właścicielem domeny, a jedynie operatora, u którego domena została zarejestrowana. Możemy wtedy próbować kontaktować się z właścicielem za pośrednictwem tego operatora.

Jak sprawdzić kto jest właścicielem strony?

Przejdźmy jednak do sedna sprawy. Załóżmy, że właściciel domeny, którą chcesz sprawdzić nie ukrył swoich danych w rejestrach. W jaki sposób sprawdzić, kto jest właścicielem strony internetowej?

01 jak sprawdzic do kogo nalezy strona internetowa

  1. Wyszukaj w Google dowolny rejestr właścicieli stron (tzw. bazę WHOIS), przykładową bazę znajdziesz na stronie www.dns.pl w zakładce WHOIS.
  2. W odpowiednim polu formularza wpisz nazwę domeny, którą chcesz sprawdzić.
  3. Sprawdź w tabeli poniżej wyniki poszukiwań.

W przypadku mojej domeny – arturkosinski.pl – widzimy, że dane abonenta są ukryte. Widoczny jest jedynie operator, u którego zarejestrowana jest domena (w tym przypadku OVH SAS) wraz zdanymi kontaktowymi do zgłaszania nadużyć.

02 kto jest wlascicielem strony

Spójrzmy na inny przykład i sprawdźmy domenę onet.pl. Tak wyglądają wyniki poszukiwań. Widzimy pełne dane abonenta oraz dane rejestratora.

03 jak znalezc wlasciciela strony www

Co jeszcze sprawdzisz w bazach WHOIS?

Poza danymi o właścicielu domeny w wynikach poszukiwań WHOIS znajdziesz także datę rejestracji domeny, datę ostatniej modyfikacji oraz wygaśnięcia. Do czego mogą przydać się te parametry?

Data rejestracji (a więc wiek domeny) ma duży wpływ na skuteczność działań SEO (pozycjonowanie stron). Generalnie im starsza domena, tym lepsze może osiągnąć wyniki, choć jest to tylko jeden z całej masy czynników, mających wpływ na pozycję. Jeśli więc Twoje pozycjonowanie nie idzie tak jak zakładałeś – sprawdź wiek domen swoich konkurentów. Jeśli mają dużo starsze domeny, musisz aktywniej działać w innych obszarach SEO, aby zniwelować te różnice.

Data wygaśnięcia może nam posłużyć, jeśli jesteśmy zainteresowani wykupieniem jakiejś domeny. Warto jednak wziąć pod uwagę, że po dacie wygaśnięcia musi jeszcze minąć okres ochronny domeny, w którym nie można jej zarejestrować. W przypadku niektórych domen może to trwać nawet kilka miesięcy. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem – poszukaj w Google fraz typu „cykl życia domen”.

A Ty, widzisz jakieś inne ciekawe zastosowania danych z baz WHOIS? Jeśli tak, koniecznie skontaktuj się ze mną i podziel się swoimi doświadczeniami.

 

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie...

Czytaj więcej

Zakup strony internetowej – krok po kroku

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz założyć stronę internetową to z tego filmu dowiesz się czego możesz się spodziewać w trakcie współpracy z...

Czytaj więcej

Instrukcja Google Analytics 3 (podstawy)

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędzia

Ten film i artykuł dotyczy starej wersji Google Analytics 3 (Universal Analytics). Zapraszam do obejrzenia instrukcji Google Analytics 4...

Czytaj więcej

Jak sprawdzić jakich cookies używa strona internetowa?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się jakich plików cookies wykorzystuje Twoja strona internetowa (lub dowolna inna), to w tym krótkim poradniku...

Czytaj więcej

WordPress i komunikat „Zalecana aktualizacja PHPa” – co robić?

Kategorie: Strony internetowe

Strony internetowe na systemie WordPress posiadają wbudowany mechanizm sprawdzania wersji języka PHP na serwerze (hostingu). Z tego artykułu dowiesz...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG