Jak sprawdzić do kogo należy strona internetowa?

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 4 min
jak sprawdzic do kogo nalezy strona internetowa

Jeżeli potrzebujesz sprawdzić, kto jest właścicielem strony internetowej (a konkretniej domeny internetowej, pod którą znajduje się strona), to w tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Do czego możesz potrzebować sprawdzenia, kto jest właścicielem strony internetowej

W jakich sytuacjach taka wiedza może być potrzebna? Wydawałoby się, że każdy właściciel strony internetowej powinien być zainteresowany tym, aby można było się z nim skontaktować, więc odszukanie namiaru na właściciela strony nie powinno być problemem, choćby w zakładce Kontakt na stronie czy w regulaminie sklepu internetowego.

To prawda, zdarzają się jednak sytuacje, w których na stronie internetowej nie ma danych kontaktowych ani żadnego formularza, czy regulaminu, a my z jakiegoś powodu potrzebujemy sprawdzić, kto jest właścicielem tej strony www. Inna sytuacja może mieć miejsce wtedy, gdy jesteśmy zainteresowani zakupem jakiejś domeny, która jest już zarezerwowana, ale zupełnie nie istnieje na niej żadna strona internetowa. W takich przypadkach jest szansa na odnalezienie danych o właścicielu strony inną drogą, jednak czy ten sposób zawsze działa?

Kiedy nie sprawdzisz, do kogo należy strona internetowa?

Niestety nie zawsze. Napisałbym wręcz, że jeżeli ktoś nie chce, abyś poznał jego dane, to nigdy się ich nie dowiesz. Dlaczego? Ponieważ każdy właściciel domeny internetowej ma prawo ukryć swoje dane z publicznych rejestrów właścicieli domen. W takiej sytuacji nie poznamy firmy lub osoby, która jest właścicielem domeny, a jedynie operatora, u którego domena została zarejestrowana. Możemy wtedy próbować kontaktować się z właścicielem za pośrednictwem tego operatora.

Jak sprawdzić kto jest właścicielem strony?

Przejdźmy jednak do sedna sprawy. Załóżmy, że właściciel domeny, którą chcesz sprawdzić nie ukrył swoich danych w rejestrach. W jaki sposób sprawdzić, kto jest właścicielem strony internetowej?

01 jak sprawdzic do kogo nalezy strona internetowa

  1. Wyszukaj w Google dowolny rejestr właścicieli stron (tzw. bazę WHOIS), przykładową bazę znajdziesz na stronie www.dns.pl w zakładce WHOIS.
  2. W odpowiednim polu formularza wpisz nazwę domeny, którą chcesz sprawdzić.
  3. Sprawdź w tabeli poniżej wyniki poszukiwań.

W przypadku mojej domeny – arturkosinski.pl – widzimy, że dane abonenta są ukryte. Widoczny jest jedynie operator, u którego zarejestrowana jest domena (w tym przypadku OVH SAS) wraz zdanymi kontaktowymi do zgłaszania nadużyć.

02 kto jest wlascicielem strony

Spójrzmy na inny przykład i sprawdźmy domenę onet.pl. Tak wyglądają wyniki poszukiwań. Widzimy pełne dane abonenta oraz dane rejestratora.

03 jak znalezc wlasciciela strony www

Co jeszcze sprawdzisz w bazach WHOIS?

Poza danymi o właścicielu domeny w wynikach poszukiwań WHOIS znajdziesz także datę rejestracji domeny, datę ostatniej modyfikacji oraz wygaśnięcia. Do czego mogą przydać się te parametry?

Data rejestracji (a więc wiek domeny) ma duży wpływ na skuteczność działań SEO (pozycjonowanie stron). Generalnie im starsza domena, tym lepsze może osiągnąć wyniki, choć jest to tylko jeden z całej masy czynników, mających wpływ na pozycję. Jeśli więc Twoje pozycjonowanie nie idzie tak jak zakładałeś – sprawdź wiek domen swoich konkurentów. Jeśli mają dużo starsze domeny, musisz aktywniej działać w innych obszarach SEO, aby zniwelować te różnice.

Data wygaśnięcia może nam posłużyć, jeśli jesteśmy zainteresowani wykupieniem jakiejś domeny. Warto jednak wziąć pod uwagę, że po dacie wygaśnięcia musi jeszcze minąć okres ochronny domeny, w którym nie można jej zarejestrować. W przypadku niektórych domen może to trwać nawet kilka miesięcy. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem – poszukaj w Google fraz typu „cykl życia domen”.

A Ty, widzisz jakieś inne ciekawe zastosowania danych z baz WHOIS? Jeśli tak, koniecznie skontaktuj się ze mną i podziel się swoimi doświadczeniami.

 

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG