Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie www?
Cześć, w poniższym filmie opowiem o tym, jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie lub sklepie internetowym. Najczęściej prowadzeniem stron internetowych lub sklepów zajmują się sami właściciele (sprawdź też kto zarządza stroną internetową) i to głównie dla nich jest to wideo. Zastosowanie wskazówek z tego filmu z pewnością oszczędzi nerwów wielu osobom przeglądającym wasze strony, a wam pozwoli być lepiej widocznym w wyszukiwarce Google.
Sprawdź moją ofertę – tworzenie stron internetowych.
Podstawowe błędy przy dodawaniu zdjęć na strony internetowe
Osoby, które zarządzają stronami internetowymi, tzn. np. dodają aktualności, nowe produkty do sklepu internetowego, aktualizują galerie na stronach firmowych, popełniają często istotny błąd, który negatywnie wpływa na doświadczenia użytkownika z korzystania z takiej strony.
Tym błędem jest publikowanie na stronie zdjęć bezpośrednio pobranych z aparatu lub telefonu. Zdjęcia takie zwykle ważą bardzo dużo – nawet kilka megabajtów, mają też wymiary rzędu 4000×3000 pikseli, co na ekrany monitora (typowy laptop ma rozdzielczość 1366×768 pikseli) jest kilka razy za duże. Nie dość, że takie zdjęcie długo się ładuje, to jeszcze (w zależności od sposobu wyświetlania galerii na stronie) jest albo przeskalowane by wypełnić cały ekran, czyli jego wielkość zupełnie nie jest wykorzystywana, albo musimy je przesuwać na boki i w dół, aby obejrzeć kolejne jego fragmenty.
W efekcie przeglądając galerię, która składa się z kilkunastu takich zdjęć – szczególnie na słabszym internecie mobilnym, gdy na załadowanie każdego zdjęcia trzeba długo czekać – użytkownik najprawdopodobniej opuści stronę przy 2-3 zdjęciu, a my tracimy potencjalnego klienta.
Jak przyspieszyć ładowanie zdjęć na stronie?
- Po pierwsze – Jeśli zdjęcia otrzymujemy od fotografa – prośmy go o dodatkową paczkę z plikami dostosowanymi do strony www, tzn. tak by waga zdjęcia nie przekraczała 200-300kb – generalnie im mniej tym lepiej – warto znaleźć kompromis między wagą zdjęcia a czytelnością.
- Po drugie – Jeśli zdjęcia dodajemy na stronę bardzo często i wykonujemy je samodzielnie oraz mamy możliwość ustawić w aparacie docelową wielkość pliku – ustawmy ją np. na wielkość zbliżoną do typowej rozdzielczości monitora laptopa. Wówczas już zdjęcia pobrane z aparatu będą lepiej zoptymalizowane do wyświetlania na stronie, choć nie będzie to jeszcze rozwiązanie idealne.
- Po trzecie – jeśli mamy odrobinę czasu i chęci – powinniśmy ręcznie dostosowywać wielkość zdjęć przed wrzuceniem na stronę. Najlepiej jest zrobić to w programie graficznym typu Photoshop, jednak jeśli nie mamy możliwości z niego skorzystać, możemy wykorzystać darmowe narzędzia online do zmniejszania wielkości obrazków. Wiele takich narzędzi znajdziesz w Google wpisując hasło np. image resize. W filmie pokazuję na praktycznym przykładzie jak zmienić zdjęcie z wykorzystaniem narzędzia zmniejszacz.pl.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat dodawania zdjęć na stronę internetową
Poza informacjami na temat wagi i rozmiaru zdjęć mam jeszcze kilka wskazówek odnośnie ich dodawania – warto nadawać zdjęciom indywidualne nazwy i zawierać w tych nazwach to, co dane zdjęcie przedstawia. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google jesteśmy wtedy postrzegani lepiej, niż gdyby zdjęcie nazywało się np. IMG_1200.jpg. Często wyniki wyszukiwania pokazują sekcję ze zdjęciami i poprawne nazywanie zdjęć zwiększa nasze szanse na pojawienie się w tej sekcji. Dodatkowo w nazwie nie powinny być używane wielkie litery, polskie znaki oraz spacje – te możemy zastąpić myślnikami.
Sprawdź też te materiały:
Jeśli chodzi o rozszerzenie pliku to w przypadku galerii zdjęć na strony www najlepiej jest dodawać pliki z rozszerzeniem JPG. Inne rozszerzenia, takie jak bmp, tif, gif czy png – w tym wypadku lepiej sobie darować.
Mam nadzieję, że ten filmik był dla Ciebie przydatny i dzięki temu galerie na Twojej stronie będą lepiej zoptymalizowane. A jeśli dopiero planujesz założenie strony czy sklepu, to koniecznie zapoznaj się z moją ofertą tworzenia stron www i tworzenia sklepów internetowych.
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych filmach zasubskrybuj mój kanał na YouTube oraz zapisz się na mój newsletter. Jeśli potrzebujesz strony internetowej, sklepu internetowego lub innej usługi którą mam ofercie – skontaktuj się ze mną.
Do zobaczenia w kolejnym filmie!
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody – jak informować o plikach cookies?
Kategorie: Strony internetoweZbieranie danych o użytkownikach strony internetowej czy sklepu internetowego znacznie ułatwia procesy marketingowe – im więcej wiemy o potencjalnym...
Co to jest WCAG i dostępność na stronach internetowych?
Kategorie: Strony internetoweOstatnia dekada przyniosła ogromny postęp w zakresie świadomości ograniczeń, z jakimi mierzą się na co dzień osoby niepełnosprawne. Zarówno...
Kto zarządza stroną internetową?
Kategorie: Strony internetoweJeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...
Instrukcja Google Analytics 3 (podstawy)
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędziaTen film i artykuł dotyczy starej wersji Google Analytics 3 (Universal Analytics). Zapraszam do obejrzenia instrukcji Google Analytics 4...
Błąd 404 na stronie internetowej – co to jest i jak go naprawić?
Kategorie: Strony internetoweZ tego materiału dowiesz się co to jest błąd 404 na stronie internetowej, jak poprawnie zaprojektować stronę błędu 404,...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
