Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 18 grudnia 2021

Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową contentu na stronie, np. przez prowadzenie bloga, rozbudowane opisy podstron ofertowych, itd. To się zgadza, ale trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób pisać teksty, aby roboty wyszukiwarek dobrze je indeksowały. W tym filmie pokażę Ci kilka wskazówek na ten temat. Zapraszam do oglądania.

Jak pisać teskty pod Google?

Skupię się tutaj na postach blogowych, ale te same zasady dotyczą podstron z ofertą, opisów produktów w sklepie internetowym i innych rodzajów treści na stronie. Przede wszystkim – nasze treści powinniśmy odpowiednio tytułować. Podstrony typu wpis blogowy najlepiej indeksują się na swoje tytuły. Warto więc zadbać o to, żeby tytuł odzwierciedlał coś, czego mogą szukać Twoi klienci. Kwestię poszukiwania odpowiednich tytułów omówię w innym wideo, ponieważ to dość rozbudowane zagadnienie i warto przy tym pokazać kilka narzędzi.

Póki co przyjmijmy prostą zasadę – niech nasze posty blogowe będą odpowiedzią na częste pytania, które zadają nam nasi klienci podczas rozmów czy spotkań. Ja jako autor stron internetowych często słyszę pytanie „Ile kosztuje wykonanie strony internetowej?” i na ten temat chciałbym dodać artykuł.

Przejdźmy teraz do ekranu, pokażę Ci na przykładzie edytora WordPressa (edytor klasyczny) i przykładowego tekstu sposób, w jaki powinieneś dodawać artykuły na stronie.

Jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom – czynności wykonywane na ekranie (zobacz film)

  1. Wchodzę na stronę demo na WordPressie i przechodzę do edycji podstrony.
  2. Przygotowuję demonstracyjny tekst Lorem ipsum.
  3. Zwracamy uwagę, aby przy wklejaniu treści z Worda nie kopiować znaczników html typu <span>, itd. Wklejamy tekst demo i usuwamy zbędne formatowanie.
  4. Informuję, że wskazane jest wykorzystywać jak najwięcej dostępnych opcji formatowania tekstu – nagłówki (z wyłączeniem H1), listy, wyróżnienia (cytat), podlinkowania wewnętrzne, pogrubienia i pochylenia istotnych treści, powtarzanie w treści najważniejszych fraz, w tym pytania z tytułu artykułu.
  5. Formatujemy tekst – w taki sposób, aby dodać nagłówki H2-H5 powiązane z tematyką artykułu, podlinkowanie do oferty tworzenia stron www, pozostałe elementy wymagające sformatowania.
  6. Dodajemy zdjęcie w tekście – uwzględniając odpowiednią nazwę pliku, atrybuty alt, itd.
  7. Wklejamy wideo z YouTube.

Jak widzisz, omówione wskazówki nie są skomplikowanymi działaniami. Wymagają poświęcenia odrobiny czasu podczas dodawania tekstu, ale mogą dać naprawdę spektakularne efekty dla pozycjonowania Twojej strony internetowej.

A jeśli już mówimy o stronie internetowej…

Jeśli planujesz zlecić komuś założenie czatu lub stworzenie całej strony internetowej lub sklepu internetowegozobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

Zobacz także

Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1

Kategorie: E-commerce

Poznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...

Czytaj więcej

Skąd wziąć zdjęcia do strony www? Darmowe banki zdjęć

Kategorie: Przydatne narzędzia

Jeśli zastanawiasz się skąd wziąć zdjęcia na swoją stronę internetową lub bloga, to w tym filmie podam Ci kilka...

Czytaj więcej

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...

Czytaj więcej

Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)

Kategorie: E-commerce

Cześć, jeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów...

Czytaj więcej

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu