Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 3 min

Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową contentu na stronie, np. przez prowadzenie bloga, rozbudowane opisy podstron ofertowych, itd. To się zgadza, ale trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób pisać teksty, aby roboty wyszukiwarek dobrze je indeksowały. W tym filmie pokażę Ci kilka wskazówek na ten temat. Zapraszam do oglądania.

Jak pisać teskty pod Google?

Skupię się tutaj na postach blogowych, ale te same zasady dotyczą podstron z ofertą, opisów produktów w sklepie internetowym i innych rodzajów treści na stronie. Przede wszystkim – nasze treści powinniśmy odpowiednio tytułować. Podstrony typu wpis blogowy najlepiej indeksują się na swoje tytuły. Warto więc zadbać o to, żeby tytuł odzwierciedlał coś, czego mogą szukać Twoi klienci. Kwestię poszukiwania odpowiednich tytułów omówię w innym wideo, ponieważ to dość rozbudowane zagadnienie i warto przy tym pokazać kilka narzędzi.

Póki co przyjmijmy prostą zasadę – niech nasze posty blogowe będą odpowiedzią na częste pytania, które zadają nam nasi klienci podczas rozmów czy spotkań. Ja jako autor stron internetowych często słyszę pytanie „Ile kosztuje wykonanie strony internetowej?” i na ten temat chciałbym dodać artykuł.

Przejdźmy teraz do ekranu, pokażę Ci na przykładzie edytora WordPressa (edytor klasyczny) i przykładowego tekstu sposób, w jaki powinieneś dodawać artykuły na stronie.

Jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom – czynności wykonywane na ekranie (zobacz film)

  1. Wchodzę na stronę demo na WordPressie i przechodzę do edycji podstrony.
  2. Przygotowuję demonstracyjny tekst Lorem ipsum.
  3. Zwracamy uwagę, aby przy wklejaniu treści z Worda nie kopiować znaczników html typu <span>, itd. Wklejamy tekst demo i usuwamy zbędne formatowanie.
  4. Informuję, że wskazane jest wykorzystywać jak najwięcej dostępnych opcji formatowania tekstu – nagłówki (z wyłączeniem H1), listy, wyróżnienia (cytat), podlinkowania wewnętrzne, pogrubienia i pochylenia istotnych treści, powtarzanie w treści najważniejszych fraz, w tym pytania z tytułu artykułu.
  5. Formatujemy tekst – w taki sposób, aby dodać nagłówki H2-H5 powiązane z tematyką artykułu, podlinkowanie do oferty tworzenia stron www, pozostałe elementy wymagające sformatowania.
  6. Dodajemy zdjęcie w tekście – uwzględniając odpowiednią nazwę pliku, atrybuty alt, itd.
  7. Wklejamy wideo z YouTube.

Jak widzisz, omówione wskazówki nie są skomplikowanymi działaniami. Wymagają poświęcenia odrobiny czasu podczas dodawania tekstu, ale mogą dać naprawdę spektakularne efekty dla pozycjonowania Twojej strony internetowej.

A jeśli już mówimy o stronie internetowej…

Jeśli planujesz zlecić komuś założenie czatu lub stworzenie całej strony internetowej lub sklepu internetowegozobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Chcesz o czymś porozmawiać? Skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Napisz do mnie, chętnie porozmawiam.

Skontaktuj się

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG