Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 18 grudnia 2021

Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową contentu na stronie, np. przez prowadzenie bloga, rozbudowane opisy podstron ofertowych, itd. To się zgadza, ale trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób pisać teksty, aby roboty wyszukiwarek dobrze je indeksowały. W tym filmie pokażę Ci kilka wskazówek na ten temat. Zapraszam do oglądania.

Jak pisać teskty pod Google?

Skupię się tutaj na postach blogowych, ale te same zasady dotyczą podstron z ofertą, opisów produktów w sklepie internetowym i innych rodzajów treści na stronie. Przede wszystkim – nasze treści powinniśmy odpowiednio tytułować. Podstrony typu wpis blogowy najlepiej indeksują się na swoje tytuły. Warto więc zadbać o to, żeby tytuł odzwierciedlał coś, czego mogą szukać Twoi klienci. Kwestię poszukiwania odpowiednich tytułów omówię w innym wideo, ponieważ to dość rozbudowane zagadnienie i warto przy tym pokazać kilka narzędzi.

Póki co przyjmijmy prostą zasadę – niech nasze posty blogowe będą odpowiedzią na częste pytania, które zadają nam nasi klienci podczas rozmów czy spotkań. Ja jako autor stron internetowych często słyszę pytanie „Ile kosztuje wykonanie strony internetowej?” i na ten temat chciałbym dodać artykuł.

Przejdźmy teraz do ekranu, pokażę Ci na przykładzie edytora WordPressa (edytor klasyczny) i przykładowego tekstu sposób, w jaki powinieneś dodawać artykuły na stronie.

Jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom – czynności wykonywane na ekranie (zobacz film)

  1. Wchodzę na stronę demo na WordPressie i przechodzę do edycji podstrony.
  2. Przygotowuję demonstracyjny tekst Lorem ipsum.
  3. Zwracamy uwagę, aby przy wklejaniu treści z Worda nie kopiować znaczników html typu <span>, itd. Wklejamy tekst demo i usuwamy zbędne formatowanie.
  4. Informuję, że wskazane jest wykorzystywać jak najwięcej dostępnych opcji formatowania tekstu – nagłówki (z wyłączeniem H1), listy, wyróżnienia (cytat), podlinkowania wewnętrzne, pogrubienia i pochylenia istotnych treści, powtarzanie w treści najważniejszych fraz, w tym pytania z tytułu artykułu.
  5. Formatujemy tekst – w taki sposób, aby dodać nagłówki H2-H5 powiązane z tematyką artykułu, podlinkowanie do oferty tworzenia stron www, pozostałe elementy wymagające sformatowania.
  6. Dodajemy zdjęcie w tekście – uwzględniając odpowiednią nazwę pliku, atrybuty alt, itd.
  7. Wklejamy wideo z YouTube.

Jak widzisz, omówione wskazówki nie są skomplikowanymi działaniami. Wymagają poświęcenia odrobiny czasu podczas dodawania tekstu, ale mogą dać naprawdę spektakularne efekty dla pozycjonowania Twojej strony internetowej.

A jeśli już mówimy o stronie internetowej…

Jeśli planujesz zlecić komuś założenie czatu lub stworzenie całej strony internetowej lub sklepu internetowegozobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Strona typu one page, single page – co to jest?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie co to jest strona internetowa, czy też aplikacja typu one page lub single page,...

Czytaj więcej

Weryfikacja konta Google Ads – czym jest i jak ją przeprowadzić?

Kategorie: Reklama w internecie

W ostatnich miesiącach użytkownicy systemu Google Ads masowo dostają informację o konieczności weryfikacji reklamodawcy. W tym artykule przyjrzę się...

Czytaj więcej

Co to jest tryb incognito (prywatny) przeglądarki i jak go używać?

Kategorie: Inne tematy

Cześć, podczas mojej współpracy z klientami przy tworzeniu stron internetowych bardzo często konieczne jest skorzystanie z trybu prywatnego (incognito)...

Czytaj więcej

Ile kosztuje sklep internetowy?

Kategorie: E-commerce

Prowadzisz firmę lub dopiero ją zakładasz i myślisz o stworzeniu sklepu internetowego? Nie wiesz jakich kosztów powinieneś się spodziewać...

Czytaj więcej

Jak poprawnie umieszczać logo na stronie internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli posiadasz stronę internetową lub dopiero planujesz ją założyć, koniecznie zadbaj o poprawność dodania logo firmowego w górnej części strony. Z tego...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

 

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

function ml_webform_success_1807946(){try{window.top.location.href="https://arturkosinski.pl/newsletter/potwierdz-swoj-adres-e-mail/"}catch(o){window.location.href="https://arturkosinski.pl/newsletter/potwierdz-swoj-adres-e-mail/"}} .

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG