Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2022

Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym filmie poznasz 5 ważnych wskazówek, których wdrożenie może poprawić pozycje Twojej strony. Zapraszam do oglądania. Jeśli chciałbyś, abym rzucił okiem na Twoją stronę, zapoznaj się z moją ofertą audytu strony WordPress.

Linki z filmu: Google Page Speed Insights – narzędzie do testowania szybkości ładowania strony www: https://pagespeed.web.dev/

Jak być wyżej w wynikach Google – poznaj moje wskazówki

Wskazówki, które omawiam w filmie to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez wyszukiwarkę Google w procesie klasyfikacji stron internetowych w wynikach. Wdrożenie tych wskazówek na stronach moich klientów zdecydowanie poprawiło pozycje ich stron na kluczowe dla nich frazy.

Wprowadzenie niektórych wskazówek może być kłopotliwe dla osoby, która nie jest obeznana z tworzeniem i optymalizacją stron internetowych, jednak warto mieć przynajmniej świadomość na co zwrócić uwagę i o co pytać firmę, której zlecasz pozycjonowanie. Jeśli będziesz chciał zlecić mi wdrożenie tych wskazówek na swojej stronie – skontaktuj się ze mną.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

1. Meta tagi na stronie internetowej a widoczność Google

Meta tagi to małe fragmenty kodu strony internetowej bardzo istotne z punktu widzenia robota wyszukiwarki Google. Istnieje dużo różnych meta tagów, ale najważniejsze z nich to tytuł i opis [aktualizacja: z biegiem lat opis coraz bardziej traci na wartości, ponieważ Google często samo wybiera jaki fragment danej podstrony pokaże w opisie przy wyniku].

Gdy jesteś na swojej stronie internetowej – tytuł to to, co widzisz w karcie przeglądarki, natomiast opis możesz sprawdzić wchodząc w sprawdzenie kodu źródłowego strony i zlokalizowanie fragmentu <meta description>. Gdy jesteś w wynikach wyszukiwarki Google tytuł to to co widzisz na niebiesko, opis to to co widzisz poniżej[Aktualizacja: na dzień dzisiejszy opis wyświetlany w Google nie koniecznie musi równać się meta description]. Zielony Czarny fragment wyniku to URL, o którym napiszę później.

jak być wyżej w google

Warto zadbać przede wszystkimi o to, aby meta tagi były w ogóle dodane do strony, a w drugiej kolejności o to, by znalazły się w nich słowa kluczowe, na które chciałbyś być widoczny w Google. Oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku. Tytuł powinien zawierać do około 70 znaków ze spacjami, opis około 150 znaków, choć te wielkości mogą się zmieniać wraz z rozwojem wyszukiwarki.

2. Czas wczytywania strony internetowej a widoczność w Google

Robot wyszukiwarki Google jest w stanie sprawdzić jak szybko wczytuje się Twoja strona. Te strony, które wczytują się szybciej są lepiej promowane przez wyszukiwarkę i uzyskują wyższe pozycje w wynikach.

Istnieje ciekawe narzędzie do testowania szybkości strony, nazywa się Google Page Speed Insights. Więcej na ten temat dowiesz się z tego wpisu: jak sprawdzić szybkość strony internetowej.

Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony, a w zamian otrzymasz jej wynik w skali 0-100 dla urządzeń mobilnych i komputerów. Osiągnięcie setki jest dość trudne i często wiąże się np. z znacznym zmniejszeniem jakości zdjęć na Twojej stronie lub w ogóle usunięciem części z nich (zdjęcia zwykle najbardziej obciążają stronę i wpływają na jej czas wczytywania).

Z moich obserwacji wynika, że dobrze jest mieć wynik powyżej 80 punktów. Wejście np. z 85 do 100 w przypadku moich testów nie przyniosło znaczących zmian w wynikach wyszukiwania. [Aktualizacja: z powodzeniem wysokie wyniki w Google (na konkurencyjne frazy ogólnopolskie) uzyskują strony, które mają wynik PageSpeed na poziomie 50/100].

3. Treści na stronie a widoczność w Google

Kolejną istotną kwestią są treści na Twojej stronie. Google lubi duże ilości unikalnego tekstu, który poza zwykłymi akapitami ma też nagłówki, cytaty, formatowanie (pogrubienia), podlinkowania do podstron w tekście, i tak dalej. (sprawdź jak pisać i formatować teksty przyjazne Google).

Dobrze, jeśli oprócz samego tekstu na stronie są zdjęcia, które są odpowiednio zoptymalizowane dla robotów wyszukiwarek (posiadają atrybut ALT, odpowiednią wielkość i nazwę pliku – patrz film Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie). Zaimportowanie na stronie wideo z YouTube też ma swoje plusy dla wyszukiwarki.

Jeśli chcesz zobaczyć jaka ilość treści jest dla Google satysfakcjonująca proponuję prosty test. Wpisz w google „pozycjonowanie stron” i zobacz strony, które pojawiają się w wynikach naturalnych tzn. bez plakietki Reklama. Zwykle na tych stronach jest dużo treści rozłożonej w ciekawy sposób. Warto brać z nich przykład jeśli chcesz być dobrze widoczny w wynikach Google.

Samą analizę contentu na stronie, czyli tekstów, nagłówków, obrazów, itd. radzę zlecić osobie, które ma w tym doświadczenie – sprawdź moją ofertę audytu strony WordPress. Jako właściciel strony zadbaj o to by tekstu było dużo i by zawierał w sobie słowa kluczowe, na które chcesz być widoczny w wyszukiwarce.

4. URL-e do podstron a widoczność w Google

Przy okazji punktu 1 wspominałem o zielonym czarnym fragmencie w wynikach wyszukiwania. Jest to adres url strony. O ile do strony głównej zależy on tylko od domeny – polecam film o tym jak wybrać skuteczną domenę oraz jego aktualizację z 2019 roku – to przy podstronach masz już pełną dowolność jak ten URL wygląda.

Jeśli jesteś np. administratorem nieruchomości z Warszawy o nazwie ABC to na Twojej stronie podstrona O nas może mieć url: abc.pl / o-nas lub zdecydowanie lepszy dla Google abc.pl / zarzadzca-nieruchomosci-warszawa.  Użycie słów kluczowych w URL-ach ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie podstron w Google, warto więc z tej wiedzy skorzystać i pozmieniać URL-e na swojej stronie.

Dobrym pomysłem jest przypisanie różnych słów kluczowych do różnych podstron. Na przykład stronę główną pozycjonujesz na hasło „administrator nieruchomości warszawa” a podstronę O nas na „zarządca nieruchomości warszawa” (za pomocą URL-a i innych technik SEO).

5. RWD – strona reponsywna a widoczność w Google

Rwd czyli responsive web design (strony responsywne) to technologia projektowania stron www poprawnie wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Robot Google jest w stanie zweryfikować czy Twoja strona korzysta ze znaczników, które pozwalają odpowiednio sformatować stronę pod ekran smartfona czy tabletu. Strony które są wykonane w technologii responsywnej uzyskują wyższe miejsca niż te które tej funkcjonalności nie mają. Więcej o responsywności mówiłem w filmie Jak sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna – tam znajdziesz dalsze wskazówki w tym temacie.

02 Dlaczego moja strona nie wyświetla się w Google

A więc… jak być wyżej w Google?

Z mojego doświadczenia wynika, że samo wprowadzenie omówionych wskazówek w odpowiedni sposób pozwala uzyskać poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Warto jednak, aby taką optymalizację strony przeprowadziła firma, która ma w tym doświadczenie. Sprawdź przy okazji case study – 700% więcej ruchu z Google po roku pozycjonowania strony.

Jeśli masz stronę na WordPressie i szukasz kogoś kto ją zoptymalizuje – skontaktuj się ze mną. Jeśli dopiero planujesz założenie strony – również chętnie Ci pomogę.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Formaty reklam wideo na YouTube

Kategorie: Reklama w internecie

System reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto...

Czytaj więcej

Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Kategorie: Reklama w internecie

 Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową...

Czytaj więcej

Jak założyć stronę na FB? Aktualna instrukcja wideo krok po kroku.

Kategorie: Reklama w internecie

Jak założyć stronę na Facebooku w 2024? Strona firmowa, fanpage na FB – zwał jak zwał, zobacz najbardziej aktualną...

Czytaj więcej

Domeny za 0zł – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematy

Jeśli planujesz założenie strony internetowej to prędzej czy później natkniesz się na temat rejestracji domeny. Zobaczysz wtedy, że ile...

Czytaj więcej

Nie widać opinii w Google? Sposoby na znikające, usunięte opinie

Kategorie: Reklama w internecie

Zdarzyła Ci się sytuacja, w której ktoś twierdzi, że dodał Ci opinię na wizytówce Google, ale opinia ta nie...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG