Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO
Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym filmie poznasz 5 ważnych wskazówek, których wdrożenie może poprawić pozycje Twojej strony. Zapraszam do oglądania. Jeśli chciałbyś, abym rzucił okiem na Twoją stronę, zapoznaj się z moją ofertą audytu strony WordPress.
Linki z filmu: Google Page Speed Insights – narzędzie do testowania szybkości ładowania strony www: https://pagespeed.web.dev/
Jak być wyżej w wynikach Google – poznaj moje wskazówki
Wskazówki, które omawiam w filmie to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez wyszukiwarkę Google w procesie klasyfikacji stron internetowych w wynikach. Wdrożenie tych wskazówek na stronach moich klientów zdecydowanie poprawiło pozycje ich stron na kluczowe dla nich frazy.
Wprowadzenie niektórych wskazówek może być kłopotliwe dla osoby, która nie jest obeznana z tworzeniem i optymalizacją stron internetowych, jednak warto mieć przynajmniej świadomość na co zwrócić uwagę i o co pytać firmę, której zlecasz pozycjonowanie. Jeśli będziesz chciał zlecić mi wdrożenie tych wskazówek na swojej stronie – skontaktuj się ze mną.
1. Meta tagi na stronie internetowej a widoczność Google
Meta tagi to małe fragmenty kodu strony internetowej bardzo istotne z punktu widzenia robota wyszukiwarki Google. Istnieje dużo różnych meta tagów, ale najważniejsze z nich to tytuł i opis [aktualizacja: z biegiem lat opis coraz bardziej traci na wartości, ponieważ Google często samo wybiera jaki fragment danej podstrony pokaże w opisie przy wyniku].
Gdy jesteś na swojej stronie internetowej – tytuł to to, co widzisz w karcie przeglądarki, natomiast opis możesz sprawdzić wchodząc w sprawdzenie kodu źródłowego strony i zlokalizowanie fragmentu <meta description>. Gdy jesteś w wynikach wyszukiwarki Google tytuł to to co widzisz na niebiesko, opis to to co widzisz poniżej. [Aktualizacja: na dzień dzisiejszy opis wyświetlany w Google nie koniecznie musi równać się meta description]. Zielony Czarny fragment wyniku to URL, o którym napiszę później.
Warto zadbać przede wszystkimi o to, aby meta tagi były w ogóle dodane do strony, a w drugiej kolejności o to, by znalazły się w nich słowa kluczowe, na które chciałbyś być widoczny w Google. Oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku. Tytuł powinien zawierać do około 70 znaków ze spacjami, opis około 150 znaków, choć te wielkości mogą się zmieniać wraz z rozwojem wyszukiwarki.
2. Czas wczytywania strony internetowej a widoczność w Google
Robot wyszukiwarki Google jest w stanie sprawdzić jak szybko wczytuje się Twoja strona. Te strony, które wczytują się szybciej są lepiej promowane przez wyszukiwarkę i uzyskują wyższe pozycje w wynikach.
Istnieje ciekawe narzędzie do testowania szybkości strony, nazywa się Google Page Speed Insights. Więcej na ten temat dowiesz się z tego wpisu: jak sprawdzić szybkość strony internetowej.
Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony, a w zamian otrzymasz jej wynik w skali 0-100 dla urządzeń mobilnych i komputerów. Osiągnięcie setki jest dość trudne i często wiąże się np. z znacznym zmniejszeniem jakości zdjęć na Twojej stronie lub w ogóle usunięciem części z nich (zdjęcia zwykle najbardziej obciążają stronę i wpływają na jej czas wczytywania).
Z moich obserwacji wynika, że dobrze jest mieć wynik powyżej 80 punktów. Wejście np. z 85 do 100 w przypadku moich testów nie przyniosło znaczących zmian w wynikach wyszukiwania. [Aktualizacja: z powodzeniem wysokie wyniki w Google (na konkurencyjne frazy ogólnopolskie) uzyskują strony, które mają wynik PageSpeed na poziomie 50/100].
3. Treści na stronie a widoczność w Google
Kolejną istotną kwestią są treści na Twojej stronie. Google lubi duże ilości unikalnego tekstu, który poza zwykłymi akapitami ma też nagłówki, cytaty, formatowanie (pogrubienia), podlinkowania do podstron w tekście, i tak dalej. (sprawdź jak pisać i formatować teksty przyjazne Google).
Dobrze, jeśli oprócz samego tekstu na stronie są zdjęcia, które są odpowiednio zoptymalizowane dla robotów wyszukiwarek (posiadają atrybut ALT, odpowiednią wielkość i nazwę pliku – patrz film Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie). Zaimportowanie na stronie wideo z YouTube też ma swoje plusy dla wyszukiwarki.
Jeśli chcesz zobaczyć jaka ilość treści jest dla Google satysfakcjonująca proponuję prosty test. Wpisz w google „pozycjonowanie stron” i zobacz strony, które pojawiają się w wynikach naturalnych tzn. bez plakietki Reklama. Zwykle na tych stronach jest dużo treści rozłożonej w ciekawy sposób. Warto brać z nich przykład jeśli chcesz być dobrze widoczny w wynikach Google.
Samą analizę contentu na stronie, czyli tekstów, nagłówków, obrazów, itd. radzę zlecić osobie, które ma w tym doświadczenie – sprawdź moją ofertę audytu strony WordPress. Jako właściciel strony zadbaj o to by tekstu było dużo i by zawierał w sobie słowa kluczowe, na które chcesz być widoczny w wyszukiwarce.
4. URL-e do podstron a widoczność w Google
Przy okazji punktu 1 wspominałem o zielonym czarnym fragmencie w wynikach wyszukiwania. Jest to adres url strony. O ile do strony głównej zależy on tylko od domeny – polecam film o tym jak wybrać skuteczną domenę oraz jego aktualizację z 2019 roku – to przy podstronach masz już pełną dowolność jak ten URL wygląda.
Jeśli jesteś np. administratorem nieruchomości z Warszawy o nazwie ABC to na Twojej stronie podstrona O nas może mieć url: abc.pl / o-nas lub zdecydowanie lepszy dla Google abc.pl / zarzadzca-nieruchomosci-warszawa. Użycie słów kluczowych w URL-ach ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie podstron w Google, warto więc z tej wiedzy skorzystać i pozmieniać URL-e na swojej stronie.
Dobrym pomysłem jest przypisanie różnych słów kluczowych do różnych podstron. Na przykład stronę główną pozycjonujesz na hasło „administrator nieruchomości warszawa” a podstronę O nas na „zarządca nieruchomości warszawa” (za pomocą URL-a i innych technik SEO).
5. RWD – strona reponsywna a widoczność w Google
Rwd czyli responsive web design (strony responsywne) to technologia projektowania stron www poprawnie wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Robot Google jest w stanie zweryfikować czy Twoja strona korzysta ze znaczników, które pozwalają odpowiednio sformatować stronę pod ekran smartfona czy tabletu. Strony które są wykonane w technologii responsywnej uzyskują wyższe miejsca niż te które tej funkcjonalności nie mają. Więcej o responsywności mówiłem w filmie Jak sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna – tam znajdziesz dalsze wskazówki w tym temacie.
A więc… jak być wyżej w Google?
Z mojego doświadczenia wynika, że samo wprowadzenie omówionych wskazówek w odpowiedni sposób pozwala uzyskać poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Warto jednak, aby taką optymalizację strony przeprowadziła firma, która ma w tym doświadczenie. Sprawdź przy okazji case study – 700% więcej ruchu z Google po roku pozycjonowania strony.
Jeśli masz stronę na WordPressie i szukasz kogoś kto ją zoptymalizuje – skontaktuj się ze mną. Jeśli dopiero planujesz założenie strony – również chętnie Ci pomogę.
Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter.
Do zobaczenia w kolejnym filmie!
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Formaty reklam wideo na YouTube
Kategorie: Reklama w internecieSystem reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto...
Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom
Kategorie: Reklama w internecie Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową...
Jak założyć stronę na FB? Aktualna instrukcja wideo krok po kroku.
Kategorie: Reklama w internecieJak założyć stronę na Facebooku w 2024? Strona firmowa, fanpage na FB – zwał jak zwał, zobacz najbardziej aktualną...
Domeny za 0zł – czy to się opłaca?
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematyJeśli planujesz założenie strony internetowej to prędzej czy później natkniesz się na temat rejestracji domeny. Zobaczysz wtedy, że ile...
Nie widać opinii w Google? Sposoby na znikające, usunięte opinie
Kategorie: Reklama w internecieZdarzyła Ci się sytuacja, w której ktoś twierdzi, że dodał Ci opinię na wizytówce Google, ale opinia ta nie...
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.