Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2024

W tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz jak możesz wykorzystać Ceneo.pl do promocji swojego sklepu internetowego. Zapraszam do oglądania i lektury. Materiał zrealizowany na zlecenie Ceneo.pl.

Przydatne linki do filmu:

Promocja sklepu internetowego przez Ceneo.pl

Ceneo.pl posiada ponad 23 miliony użytkowników miesięcznie, więc warto wykorzystać tę platformę do promowania własnego e-sklepu. Na moment publikacji tego filmu Ceneo umożliwia właścicielom sklepów internetowych promocję oferty za pomocą trzech usług:

  • prezentacja produktów w Ceneo za pomocą automatycznego feeda XML generowanego w sklepie internetowym – taka prezentacja na Ceneo przekierowuje do Twojego sklepu, w którym kupujący może dokonać zakupu. Jest to standardowy model CPC, w którym opłata pobierana jest po przekierowaniu użytkownika do Twojego sklepu, czyli płacisz dopiero wtedy, gdy sam masz okazję zarobić.
  • sprzedaż produktów bezpośrednio na Ceneo za pomocą funkcji Kup teraz – jest to typowy model marketplace z nietypowymi, bo najtańszymi prowizjami na polskim rynku na znaczącej większości kategorii.
  • system Zaufane opinie, mający na celu budowanie poczucia bezpieczeństwa wśród klientów Twojego sklepu.i pozwający zbierać do 20 razy więcej ocen od osób, które u Ciebie kupiły. Oceny są zawsze potwierdzone zakupem a 95% z nich jest pozytywna.

W dalszej części artykułu (oraz w powyższym wideo) pokażę Ci jak zintegrować sklep WooCommerce ze wszystkimi funkcjami Ceneo.pl za pomocą gotowego modułu – od założenia konta na Ceneo.pl, do działającej automatycznie integracji.

ceneo woocommerce

Jak zintegrować WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku

  • W pierwszej kolejności musimy pobrać wtyczkę integrującą Ceneo.pl z WooCommerce ze strony https://www.ceneo.pl/poradniki/instrukcja-woocommerce – korzystając z przycisku Pobierz teraz.
  • Po pobraniu modułu przechodzimy do naszego sklepu WooCommerce do zakładki Wtyczki > Dodaj nową > Wyślij wtyczkę na serwer. Dodajemy tutaj pobraną wcześniej paczkę .zip i aktywujemy moduł w panelu WooCommerce.
  • Pierwszym krokiem, który powinniśmy wykonać po aktywacji wtyczki jest mapowanie kategorii. Chodzi tutaj o przypisanie kategorii w Twoim sklepie internetowym do listy kategorii dostępnych w Ceneo.pl. W tym celu musisz przejść do linku Ceneo > Mapowanie kategorii. W tym miejscu możesz skorzystać z funkcji Zasugeruj mapowanie lub ręcznie poprzenosić klocki z kategoriami z prawej kolumny do lewej. Po zakończeniu mapowania koniecznie zapisz zmiany przyciskiem na górze.
  • Po mapowaniu kategorii przejdź do głównej zakładki wtyczki Ceneo, gdzie znajdziesz opcje generowania feedu XML (np. wykluczanie niedostępnych produktów, łączenie wariantów, itd). Poniżej znajdują się też opcje uruchamiania programów Zaufane opinie i Kup teraz, jednak by uzyskać odpowiednie klucze, musimy wykonać najpierw pewne czynności w panelu Ceneo.
  • Jeśli jeszcze nie masz konta na Ceneo – musisz założyć konto biznesowe, w tym celu wejdź na stronę https://biznes.ceneo.pl/ i kliknij przycisk Zarejestruj się, po czym przejdź proces rejestracji konta. Po pomyślnej rejestracji zaloguj się w swoim panelu, znajdziesz go pod linkiem https://shops.ceneo.pl/Account/Login
  • Po zalogowaniu do panelu koniecznie zatwierdź dane swojej firmy. Warto też zwrócić uwagę na najczęstsze pytania znajdujące się w głównym kokpicie, np. co muszę zrobić, aby moja oferta pojawiła się na Ceneo.pl, w jaki sposób następuje rozliczenie, itd. W każdej odpowiedzi znajdują się linki do dokładniejszego wyjaśnienia wybranych tematów.
  • Kolejną czynnością, jaką należy wykonać jest wklejenie linka do feeda XML z WooCommerce, a także doładowanie konta by rozpocząć emisję ofert na Ceneo. Aby uzupełnić te dane przejdź do linku Zarządzania ofertami na stronie głównej panelu lub do zakładki Oferty / Aktualizacja oferty i wklej link do pliku XML generowanego w WooCommerce. Jeśli chodzi o doładowanie konta – opcję tą znajdziesz w głównym panelu Ceneo w środkowej części ekranu (przycisk Zasil lub Przejdź do płatności) lub w zakładce Zarządzanie sklepem / Płatności i faktury. Po zasileniu konta i aktywacji ofert – Twoje produtky zaczną wyświetlać się w Ceneo.pl.
  • Przejdziemy teraz do punktu, który zwykle sprawia najwięcej trudności przy integracji Ceneo z WooCommerce, czyli włączaniu dodatkowych usług i aktywacji odpowiednich kluczy. Proces najprościej zacząć od WooCommerce, gdzie w module Ceneo znajdziemy linki do konfiguracji poszczególnych usług.
  • Jeśli chcesz włączyć program Zaufane opinie, kliknij w link który pokazuję na wideo; zaakceptuj regulamin usługi; zjedź w dół i skopiuj podświetlony numer GUID; wróć do WooCommerce; wklej kod i zapisz zmiany przyciskiem.
  • Jeśli chcesz włączyć usługę Kup teraz kliknij w link który pokazuję na wideo; skopiuj klucz API; wróć do WooCommerce; wklej klucz i zapisz zmiany przyciskiem.
  • Jeśli będziesz miał pytania dotyczące działania poszczególnych funkcji Ceneo, polecam skorzystać z czatu dostępnego w panelu. Helpdesk z pewnością sprawnie wszystko wytłumaczy i pomoże rozwiązać ewentualne problemy.

 Jak widzisz integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl nie jest skomplikowana i z pewnością będziesz w stanie wykonać ją samodzielnie na podstawie tej instrukcji. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach – skontaktuj się ze mną, a pomogę Ci przeprowadzić proces integracji.

Jeśli posiadasz już sklep to pewnie już wiesz jak trudnym i kosztowym działaniem jest jego promowanie za pomocą takich usług jak pozycjonowanie, Google Ads, social media, itd. Moim zdaniem warto przynajmniej przetestować jak działa Ceneo, być może w przypadku Twojego sklepu będzie to strzał w dziesiątkę.

Mam nadzieję, że ten film był dla Ciebie przydatny. Jeśli tak, daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, zasubskrybuj mój kanał, a jeśli masz jakieś pytania – zadaj je w komentarzu na YouTube.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak reklamować sklep internetowy? Poznaj solidne podstawy, które działają.

Kategorie: E-commerce

Masz już sklep internetowy? To świetnie! Ale co dalej? Sama budowa sklepu nic nam nie da jeśli nie będziemy...

Czytaj więcej

Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1

Kategorie: E-commerce

Poznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...

Czytaj więcej

Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends

Kategorie: E-commerce Przydatne narzędzia

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać, to zapraszam Cię do...

Czytaj więcej

Strona www czy sklep internetowy? Nie wiesz co wybrać? Poznaj te wskazówki i przykłady.

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Strona internetowa czy sklep? Oto jest pytanie… Jeżeli prowadzisz firmę lub dopiero planujesz ją założyć, w tym filmie podpowiem Ci kiedy...

Czytaj więcej

Jakie dane dostępowe do strony www / sklepu powinieneś posiadać jako właściciel

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

 Jakie dane do strony powinieneś otrzymać od wykonawcy? Posiadanie kompletnych danych dostępowych do swojej strony internetowej jest bardzo...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG