Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)
W tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz jak możesz wykorzystać Ceneo.pl do promocji swojego sklepu internetowego. Zapraszam do oglądania i lektury. Materiał zrealizowany na zlecenie Ceneo.pl.
Przydatne linki do filmu:
- Pobieranie wtyczki WooCommerce Ceneo: https://bit.ly/Ceneo-WooCommerce
- Zakładanie konta biznesowego na Ceneo: https://biznes.ceneo.pl
- Logowanie do panelu Ceneo: https://shops.ceneo.pl
Promocja sklepu internetowego przez Ceneo.pl
Ceneo.pl posiada ponad 23 miliony użytkowników miesięcznie, więc warto wykorzystać tę platformę do promowania własnego e-sklepu. Na moment publikacji tego filmu Ceneo umożliwia właścicielom sklepów internetowych promocję oferty za pomocą trzech usług:
- prezentacja produktów w Ceneo za pomocą automatycznego feeda XML generowanego w sklepie internetowym – taka prezentacja na Ceneo przekierowuje do Twojego sklepu, w którym kupujący może dokonać zakupu. Jest to standardowy model CPC, w którym opłata pobierana jest po przekierowaniu użytkownika do Twojego sklepu, czyli płacisz dopiero wtedy, gdy sam masz okazję zarobić.
- sprzedaż produktów bezpośrednio na Ceneo za pomocą funkcji Kup teraz – jest to typowy model marketplace z nietypowymi, bo najtańszymi prowizjami na polskim rynku na znaczącej większości kategorii.
- system Zaufane opinie, mający na celu budowanie poczucia bezpieczeństwa wśród klientów Twojego sklepu.i pozwający zbierać do 20 razy więcej ocen od osób, które u Ciebie kupiły. Oceny są zawsze potwierdzone zakupem a 95% z nich jest pozytywna.
W dalszej części artykułu (oraz w powyższym wideo) pokażę Ci jak zintegrować sklep WooCommerce ze wszystkimi funkcjami Ceneo.pl za pomocą gotowego modułu – od założenia konta na Ceneo.pl, do działającej automatycznie integracji.
Jak zintegrować WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku
- W pierwszej kolejności musimy pobrać wtyczkę integrującą Ceneo.pl z WooCommerce ze strony https://www.ceneo.pl/poradniki/instrukcja-woocommerce – korzystając z przycisku Pobierz teraz.
- Po pobraniu modułu przechodzimy do naszego sklepu WooCommerce do zakładki Wtyczki > Dodaj nową > Wyślij wtyczkę na serwer. Dodajemy tutaj pobraną wcześniej paczkę .zip i aktywujemy moduł w panelu WooCommerce.
- Pierwszym krokiem, który powinniśmy wykonać po aktywacji wtyczki jest mapowanie kategorii. Chodzi tutaj o przypisanie kategorii w Twoim sklepie internetowym do listy kategorii dostępnych w Ceneo.pl. W tym celu musisz przejść do linku Ceneo > Mapowanie kategorii. W tym miejscu możesz skorzystać z funkcji Zasugeruj mapowanie lub ręcznie poprzenosić klocki z kategoriami z prawej kolumny do lewej. Po zakończeniu mapowania koniecznie zapisz zmiany przyciskiem na górze.
- Po mapowaniu kategorii przejdź do głównej zakładki wtyczki Ceneo, gdzie znajdziesz opcje generowania feedu XML (np. wykluczanie niedostępnych produktów, łączenie wariantów, itd). Poniżej znajdują się też opcje uruchamiania programów Zaufane opinie i Kup teraz, jednak by uzyskać odpowiednie klucze, musimy wykonać najpierw pewne czynności w panelu Ceneo.
- Jeśli jeszcze nie masz konta na Ceneo – musisz założyć konto biznesowe, w tym celu wejdź na stronę https://biznes.ceneo.pl/ i kliknij przycisk Zarejestruj się, po czym przejdź proces rejestracji konta. Po pomyślnej rejestracji zaloguj się w swoim panelu, znajdziesz go pod linkiem https://shops.ceneo.pl/Account/Login
- Po zalogowaniu do panelu koniecznie zatwierdź dane swojej firmy. Warto też zwrócić uwagę na najczęstsze pytania znajdujące się w głównym kokpicie, np. co muszę zrobić, aby moja oferta pojawiła się na Ceneo.pl, w jaki sposób następuje rozliczenie, itd. W każdej odpowiedzi znajdują się linki do dokładniejszego wyjaśnienia wybranych tematów.
- Kolejną czynnością, jaką należy wykonać jest wklejenie linka do feeda XML z WooCommerce, a także doładowanie konta by rozpocząć emisję ofert na Ceneo. Aby uzupełnić te dane przejdź do linku Zarządzania ofertami na stronie głównej panelu lub do zakładki Oferty / Aktualizacja oferty i wklej link do pliku XML generowanego w WooCommerce. Jeśli chodzi o doładowanie konta – opcję tą znajdziesz w głównym panelu Ceneo w środkowej części ekranu (przycisk Zasil lub Przejdź do płatności) lub w zakładce Zarządzanie sklepem / Płatności i faktury. Po zasileniu konta i aktywacji ofert – Twoje produtky zaczną wyświetlać się w Ceneo.pl.
- Przejdziemy teraz do punktu, który zwykle sprawia najwięcej trudności przy integracji Ceneo z WooCommerce, czyli włączaniu dodatkowych usług i aktywacji odpowiednich kluczy. Proces najprościej zacząć od WooCommerce, gdzie w module Ceneo znajdziemy linki do konfiguracji poszczególnych usług.
- Jeśli chcesz włączyć program Zaufane opinie, kliknij w link który pokazuję na wideo; zaakceptuj regulamin usługi; zjedź w dół i skopiuj podświetlony numer GUID; wróć do WooCommerce; wklej kod i zapisz zmiany przyciskiem.
- Jeśli chcesz włączyć usługę Kup teraz kliknij w link który pokazuję na wideo; skopiuj klucz API; wróć do WooCommerce; wklej klucz i zapisz zmiany przyciskiem.
- Jeśli będziesz miał pytania dotyczące działania poszczególnych funkcji Ceneo, polecam skorzystać z czatu dostępnego w panelu. Helpdesk z pewnością sprawnie wszystko wytłumaczy i pomoże rozwiązać ewentualne problemy.
Jak widzisz integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl nie jest skomplikowana i z pewnością będziesz w stanie wykonać ją samodzielnie na podstawie tej instrukcji. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach – skontaktuj się ze mną, a pomogę Ci przeprowadzić proces integracji.
Jeśli posiadasz już sklep to pewnie już wiesz jak trudnym i kosztowym działaniem jest jego promowanie za pomocą takich usług jak pozycjonowanie, Google Ads, social media, itd. Moim zdaniem warto przynajmniej przetestować jak działa Ceneo, być może w przypadku Twojego sklepu będzie to strzał w dziesiątkę.
Mam nadzieję, że ten film był dla Ciebie przydatny. Jeśli tak, daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, zasubskrybuj mój kanał, a jeśli masz jakieś pytania – zadaj je w komentarzu na YouTube.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Instrukcja WooCommerce – zarządzanie produktami
Kategorie: E-commerceW poniższej instrukcji WooCommerce (w formie tekstowej i wideo) pokażę Ci, jak zarządzać produktami w sklepie internetowym opartym na tej...
Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)
Kategorie: E-commerceJeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów zamiast...
Ile kosztuje sklep internetowy?
Kategorie: E-commerceProwadzisz firmę lub dopiero ją zakładasz i myślisz o stworzeniu sklepu internetowego? Nie wiesz jakich kosztów powinieneś się spodziewać...
Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends
Kategorie: E-commerce Przydatne narzędziaJeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać, to zapraszam Cię do...
Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1
Kategorie: E-commercePoznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
