Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł w 2 minuty poznać szacunkowy koszt wykonania zlecenia. Dotyczy to branży tworzenia stron internetowych i sklepów, jednak z powodzeniem można takie rozwiązania zastosować też w innych branżach.
Ile kosztuje strona internetowa?
Jeśli jesteś zainteresowany zleceniem wykonania strony – potraktuj powyższy film jako instrukcję obsługi mojego kalkulatora online. Jeśli prowadzisz jakikolwiek biznes – zastanów się czy mógłbyś w jakiś sposób wdrożyć podobne rozwiązanie u siebie. Ponieważ jest to coś, co oszczędza dziesiątek czy setek maili, rozmów telefonicznych, które trzeba wykonać, aby przesłać klientowi ofertę.
Sprawdź teraz treść nagrania wideo powyżej, gdzie pokażę Ci mój kalkulator wyceny online lub zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.
Sprawdź kalkulator online – ile kosztuje wykonanie strony internetowej
Cena strony internetowej – od czego zależy?
Trudno jest określić z góry konkretną kwotę za usługę stworzenia strony internetowej, ponieważ każdy projekt jest indywidualny i może wymagać niestandardowych rozwiązań. Można jednak podejść do tematu w ten sposób, aby wycenić gotowe pakiety stron internetowych, które składają się z określonych elementów i mają stałą cenę. Przykładowo w mojej działalności wydzieliłem dwa gotowe pakiety stron internetowych:
- Strona wizytówka – Cała treść na stronie głównej (5 sekcji) – tak zwana strona one page;
- Strona firmowa – Strona główna + do 5 podstron;
Każda z tych stron zawiera pewne stałe elementy, takie jak system CMS WordPress, podstawowe wdrożenie Google Analytics, szkolenie wideo z obsługi strony, indywidualny projekt graficzny, formularz kontaktowy, zakup określonej liczby zdjęć stockowych, wsparcie techniczne, czy ikony mediów społecznościowych. Aktualne ceny tych pakietów znaleźć możesz w podlinkowanym wyżej kalkulatorze wyceny strony lub w ofercie tworzenie stron internetowych.
Wpływ dodatków na cenę strony internetowej
Poza podstawowym pakietem strony internetowej, można pokusić się o wyposażenie go w elementy dodatkowe, specyficzne dla danego projektu. Mogą to być między innymi:
- wdrożenie bloga firmowego
- projekt logo
- dodatkowe podstrony
- dodatkowe wersje językowe
- wdrożenie newslettera
- integracja z usługami Google, takimi jak Search Console, Tag Manager, czy Google Moja Firma
- pakiet zdjęć stockowych
- inne funkcje indywidualne
W przypadku, gdy Klient jest zainteresowany dodatkami do podstawowego pakietu, kalkulujemy cenę na podstawie cen jednostkowych poszczególnych elementów dodatkowych. W przypadku chęci wykorzystania dużej ilości dodatków, cena ostateczna zwykle podlega określonemu rabatowi.
Cena strony niestandardowej
Dość często pojawiają się zapytania o wycenę niestandardowych stron internetowych – dużych portali, sklepów e-commerce, itd. Najczęściej Klienci podają link do wybranej strony i proszą o wycenę. Niestety wykonanie takiej kalkulacji najczęściej nie jest możliwe lub jest bardzo niedokładne. Wynika to z faktu, że nie wiemy, co znajduje się na zapleczu danej strony internetowej. Być może jest tam zwykły panel zarządzania treścią, typu WordPress. Co jednak w przypadku, gdy na zapleczu dzieje się szereg zautomatyzowanych operacji, o których nie mamy pojęcia przeglądając tylko front strony? Z tego powodu zalecam zawsze przygotowanie choćby przybliżonego opisu funkcjonowania niestandardowej strony internetowej. Aby zrealizować taki opis do wyceny można przemyśleć następujące kwestie:
- jakie są planowane widoki strony internetowej (np. strona główna, lista postów, konto użytkownika, itd)
- jakie są planowane role na stronie internetowej (np. administrator, redaktor treści, użytkownik zalogowany, gość)
- jakie elementy serwisu widzą użytkownicy z poszczególną rolą i jakie działania mogą wykonać
- w jaki sposób ma przebiegać rejestracja konta użytkownika
- jakie dane o użytkownikach chcemy zbierać
- jakie procesy mają być zautomatyzowane, np. powiadomienia o nowych treściach, moderacja treści przez redaktora, automatyczny zapis użytkowników do newslettera, itd.
- jakie funkcje niestandardowe powinny zostać wdrożone, np. zakładanie konta przez social media, płatne konta użytkowników, itd.
Powyższe pytania pozwalają choć w orientacyjny sposób określić ile może kosztować niestandardowa strona internetowa.
Cena strony internetowej – na co zwracać uwagę
Jeśli decydujemy się na zakup strony, polecam przeczytać artykuł jak wybrać wykonawcę strony internetowej. Odnośnie samego kosztu wykonania usługi, warto zawsze dopytać o następujące kwestie:
- czy w cenie strony przysługuje nam jakieś wsparcie techniczne po wykonaniu serwisu,
- jak szybko będą realizowane nasze zapytania po wykonaniu strony internetowej (są na rynku IT firmy, które odpowiadają a zapytania w ciągu 24h albo… kilku miesięcy, czy nawet w ogóle),
- jakie będą roczne koszty utrzymania strony w kolejnych latach (dotyczy to serwera, domeny, certyfikatu SSL, opcjonalnie opieki technicznej, czy pozycjonowania strony)
- czy do ceny z oferty mogą zostać doliczone jakieś opłaty dodatkowe – jeśli tak, powinny one zawsze wymagać akceptacji Klienta (zwykle ma to miejsce, gdy zmieniamy koncepcję w trakcie procesu projektowania strony, np. uznajemy, że zamiast strony wizytówki wolimy wykonać stronę z podstronami lub potrzebujemy większej ilości zdjęć stockowych niż przewidziano w ofercie)
Jeśli po przeczytaniu tego artykułu lub obejrzeniu wideo jesteś zainteresowany zleceniem mi wykonania strony internetowej, skontaktuj się ze mną.