Ile kosztuje sklep internetowy?
Prowadzisz firmę lub dopiero ją zakładasz i myślisz o stworzeniu sklepu internetowego? Nie wiesz jakich kosztów powinieneś się spodziewać i jakie funkcje powinien on zawierać? Sprawdź moje wskazówki w poniższym artykule.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Czy każda firma powinna mieć sklep internetowy?
- Od czego zależy cena sklepu internetowego?
- Jaki szablon sklepu internetowego wybrać?
- Jakie funkcje powinien mieć sklep internetowy?
- Ile kosztuje wykonanie sklepu internetowego przez moją firmę?
Czy każda firma powinna mieć sklep internetowy?
Posiadanie sklepu internetowego zależy przede wszystkim od oferty firmy. Zdecydowanie ta forma sprzedaży polecana jest przedsiębiorstwom handlowym, także oferującym swoje produkty w hurcie. Część firm usługowych również może sprzedawać online, jeśli oferta ma charakter ustandaryzowany (np. biura podróży) lub gdy poza usługami sprzedawane są także produkty (np. kursy online, zapisy na konsultacje, itd).
Niektóre firmy handlowe rozpoczynają swoją działalność e-commerce na platformach handlowych, typu allegro, ebay, czy amazon. Korzystanie z platform sprzedażowych to duża wygoda dla kupujących, ponieważ mają wiele ofert w jednym miejscu. Sprzedający muszą się jednak liczyć z ogromną konkurencją, wymuszającą zaniżanie cen lub korzystanie z płatnych reklam. Co więcej, każda transakcja czy oferta jest płatna, co dodatkowo pomniejsza ostateczny przychód ze sprzedaży.
Posiadanie własnego sklepu internetowego wymaga większych nakładów na początku, ale inwestycja szybko się zwraca dzięki pominięciu prowizji marketplace czy innych opłat abonamentowych (za wyjątkiem corocznego odnawiania hostingu i domeny). Również reklama produktów z własnego sklepu internetowego za pośrednictwem narzędzi oferowanych przez Google czy Facebook jest o wiele skuteczniejsza, niż w przypadku oferty umieszczonej na platformie sprzedażowej, ponieważ raz sprowadzony użytkownik może później np. być targetowany za pomocą remarketingu lub innych narzędzi reklamowych, a ponadto może szybko zapoznać się z naszymi innymi ofertami poprzez optymalnie zaprojektowaną nawigację w sklepie internetowym.
Od czego zależy cena sklepu internetowego?
Podstawą do stworzenia sklepu internetowego jest miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane jego pliki (hosting) oraz adres, pod jakim znajdować się będzie sklep (domena), certyfikat SSL i skrzynki mailowe. Na starcie koszty te są najczęściej niewielkie i nie przekraczają kilkuset złotych.
Cena samego sklepu zależy natomiast od jego architektury, na którą składa się strona wizualna (szablon graficzny) oraz dostępne funkcjonalności.
Jaki szablon sklepu internetowego wybrać?
Sklep internetowy może bazować na szablonie gotowym lub zaprojektowanym indywidualnie. Szablon gotowy może być wykonany przez firmę budującą sklep, a także kupiony na stronach typu Themeforest. Jeśli zastanawiasz się jakie są różnice między tego typu szablonami i co najlepiej wybrać, zachęcam do przeczytania artykułu jak wybrać szablon sklepu internetowego.
Mówiąc w skrócie – szablon gotowy wiąże się z mniejszą ilością czasu poświęconego na budowę sklepu internetowego, a więc również niższym kosztem. Natomiast szablon indywidualny daje nam pełne pole możliwości dopasowania wyglądu sklepu do potrzeb konkretnego Klienta.
Jakie funkcje powinien mieć sklep internetowy?
Istnieje zestaw funkcji niezbędnych dla funkcjonowania sklepu. Należą do nich m.in. możliwość przeglądania oferty po kategoriach, wyszukiwarka, koszyk, produkty z wariantami, wybór formy płatności i dostawy, powiadomienia mailowe, płatności online, czy choćby intuicyjny panel administracyjny do przeglądania zamówień. Decydując się na zakup sklepu internetowego, warto wybrać solidnego wykonawcę, który te funkcje oferuje w standardzie dla każdego tworzonego przez siebie e-sklepu. Sprawdź, jakie funkcje standardowe posiada każdy budowany przeze mnie sklep internetowy.
Aby twój sklep internetowy był jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, możesz rozważyć uzupełnienie standardowych funkcji o ciekawe dodatki (np. czat, widgety social mediów, elementy interaktywne, system opinii o produktach, dodatkowe waluty i języki, niestandardowe formy dostawy, blog, integracja z usługami Google, itd). Najczęściej funkcje te będą dodatkowo płatne i mogą wymagać dokupienia dodatkowych modułów u zewnętrznych producentów. Sprawdź popularne dodatki do sklepów internetowych, które wybierają moi Klienci.
A więc ile kosztuje sklep internetowy?
Odpowiadając na pytanie zadane w tytule artykułu: ile kosztuje sklep internetowy? Zwykle należy liczyć się z kosztami rzędu kilka – kilkanaście tysięcy złotych za wybudowanie sklepu internetowego. Tego typu sklepu nie posiadają żadnych opłat stałych, abonamentów, czy ukrytych opłat. Dostajemy gotową platformę i możemy z niej korzystać bezterminowo pod warunkiem opłacania raz na rok domeny i hostingu. Zachęcam do skorzystania z poglądowego kalkulatora wyceny sklepu internetowego i kontaktu w razie dodatkowych pytań.
Handel to specyficzna branża – sprzedawca, który nie idzie z duchem czasu, tak naprawdę zostaje w tyle i musi się liczyć z odpływem klientów. Dlatego też warto swoim odbiorcom zaoferować to, co lubią – czyli szybkie, wygodne i bezpieczne zakupy za pośrednictwem funkcjonalnego i estetycznego sklepu internetowego.
Szukasz firmy, która wykona dla Ciebie sklep internetowy? Skorzystaj z darmowej indywidualnej wyceny i fachowej pomocy przy doborze modułów i funkcji. Zapraszam do kontaktu!
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce
Kategorie: E-commerceW tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy internetowe oparte na platformie...
Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)
Kategorie: E-commerceW tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz...
Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?
Kategorie: E-commerceJeśli planujesz zbudować sklep internetowy to z pewnością prędzej czy później natkniesz się na dylemat związany z przygotowaniem regulaminu...
Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1
Kategorie: E-commercePoznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...
Kalendarz e-commerce 2018 od Prestashop
Kategorie: E-commerce Reklama w internecie Ze względu na archiwalny charakter filmu kalendarz nie jest już dostępny. Zapraszam do subskrypcji kanału YouTube, na którym...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
