Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Ile kosztuje sklep internetowy?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 11 października 2022

Prowadzisz firmę lub dopiero ją zakładasz i myślisz o stworzeniu sklepu internetowego? Nie wiesz jakich kosztów powinieneś się spodziewać i jakie funkcje powinien on zawierać? Sprawdź moje wskazówki w poniższym artykule.

Ile kosztuje sklep internetowy

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy każda firma powinna mieć sklep internetowy?
  • Od czego zależy cena sklepu internetowego?
  • Jaki szablon sklepu internetowego wybrać?
  • Jakie funkcje powinien mieć sklep internetowy?
  • Ile kosztuje wykonanie sklepu internetowego przez moją firmę?

Czy każda firma powinna mieć sklep internetowy?

Posiadanie sklepu internetowego zależy przede wszystkim od oferty firmy. Zdecydowanie ta forma sprzedaży polecana jest przedsiębiorstwom handlowym, także oferującym swoje produkty w hurcie. Część firm usługowych również może sprzedawać online, jeśli oferta ma charakter ustandaryzowany (np. biura podróży) lub gdy poza usługami sprzedawane są także produkty (np. kursy online, zapisy na konsultacje, itd).

Niektóre firmy handlowe rozpoczynają swoją działalność e-commerce na platformach handlowych, typu allegro, ebay, czy amazon. Korzystanie z platform sprzedażowych to duża wygoda dla kupujących, ponieważ mają wiele ofert w jednym miejscu. Sprzedający muszą się jednak liczyć z ogromną konkurencją, wymuszającą zaniżanie cen lub korzystanie z płatnych reklam. Co więcej, każda transakcja czy oferta jest płatna, co dodatkowo pomniejsza ostateczny przychód ze sprzedaży.

Posiadanie własnego sklepu internetowego wymaga większych nakładów na początku, ale inwestycja szybko się zwraca dzięki pominięciu prowizji marketplace czy innych opłat abonamentowych (za wyjątkiem corocznego odnawiania hostingu i domeny). Również reklama produktów z własnego sklepu internetowego za pośrednictwem narzędzi oferowanych przez Google czy Facebook jest o wiele skuteczniejsza, niż w przypadku oferty umieszczonej na platformie sprzedażowej, ponieważ raz sprowadzony użytkownik może później np. być targetowany za pomocą remarketingu lub innych narzędzi reklamowych, a ponadto może szybko zapoznać się z naszymi innymi ofertami poprzez optymalnie zaprojektowaną nawigację w sklepie internetowym.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Od czego zależy cena sklepu internetowego?

Podstawą do stworzenia sklepu internetowego jest miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane jego pliki (hosting) oraz adres, pod jakim znajdować się będzie sklep (domena), certyfikat SSL i skrzynki mailowe. Na starcie koszty te są najczęściej niewielkie i nie przekraczają kilkuset złotych.

Cena samego sklepu zależy natomiast od jego architektury, na którą składa się strona wizualna (szablon graficzny) oraz dostępne funkcjonalności.

Jaki szablon sklepu internetowego wybrać?

Sklep internetowy może bazować na szablonie gotowym lub zaprojektowanym indywidualnie. Szablon gotowy może być wykonany przez firmę budującą sklep, a także kupiony na stronach typu Themeforest. Jeśli zastanawiasz się jakie są różnice między tego typu szablonami i co najlepiej wybrać, zachęcam do przeczytania artykułu jak wybrać szablon sklepu internetowego.

Mówiąc w skrócie – szablon gotowy wiąże się z mniejszą ilością czasu poświęconego na budowę sklepu internetowego, a więc również niższym kosztem. Natomiast szablon indywidualny daje nam pełne pole możliwości dopasowania wyglądu sklepu do potrzeb konkretnego Klienta.

Sprawdź aktualne ceny sklepów internetowych na gotowym szablonie oraz zaprojektowanych indywidualnie wykonywanych przez moją firmę.

Jakie funkcje powinien mieć sklep internetowy?

Istnieje zestaw funkcji niezbędnych dla funkcjonowania sklepu. Należą do nich m.in. możliwość przeglądania oferty po kategoriach, wyszukiwarka, koszyk, produkty z wariantami, wybór formy płatności i dostawy, powiadomienia mailowe, płatności online, czy choćby intuicyjny panel administracyjny do przeglądania zamówień. Decydując się na zakup sklepu internetowego, warto wybrać solidnego wykonawcę, który te funkcje oferuje w standardzie dla każdego tworzonego przez siebie e-sklepu. Sprawdź, jakie funkcje standardowe posiada każdy budowany przeze mnie sklep internetowy.

Aby twój sklep internetowy był jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, możesz rozważyć uzupełnienie standardowych funkcji o ciekawe dodatki (np. czat, widgety social mediów, elementy interaktywne, system opinii o produktach, dodatkowe waluty i języki, niestandardowe formy dostawy, blog, integracja z usługami Google, itd). Najczęściej funkcje te będą dodatkowo płatne i mogą wymagać dokupienia dodatkowych modułów u zewnętrznych producentów. Sprawdź popularne dodatki do sklepów internetowych, które wybierają moi Klienci.

A więc ile kosztuje sklep internetowy?

Odpowiadając na pytanie zadane w tytule artykułu: ile kosztuje sklep internetowy? Zwykle należy liczyć się z kosztami rzędu kilka – kilkanaście tysięcy złotych za wybudowanie sklepu internetowego. Tego typu sklepu nie posiadają żadnych opłat stałych, abonamentów, czy ukrytych opłat. Dostajemy gotową platformę i możemy z niej korzystać bezterminowo pod warunkiem opłacania raz na rok domeny i hostingu. Zachęcam do skorzystania z poglądowego kalkulatora wyceny sklepu internetowego i kontaktu w razie dodatkowych pytań.

Handel to specyficzna branża – sprzedawca, który nie idzie z duchem czasu, tak naprawdę zostaje w tyle i musi się liczyć z odpływem klientów. Dlatego też warto swoim odbiorcom zaoferować to, co lubią – czyli szybkie, wygodne i bezpieczne zakupy za pośrednictwem funkcjonalnego i estetycznego sklepu internetowego.

Szukasz firmy, która wykona dla Ciebie sklep internetowy? Skorzystaj z darmowej indywidualnej wyceny i fachowej pomocy przy doborze modułów i funkcji. Zapraszam do kontaktu!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)

Kategorie: E-commerce

Jeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów zamiast...

Czytaj więcej

Jak wyróżnić aukcję Allegro po wyłączeniu szablonów html w 2017?

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

Uwaga, ze względu na dużą liczbę zapytań informuję, że nie świadczę już usług związanych ze sprzedażą na platformie Allegro...

Czytaj więcej

Jak zarejestrować własną domenę internetową – aktualizacja 2019

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Inne tematy

Cześć, w tym filmie pokażę Ci jak samodzielnie zarejestrować własną domenę internetową. Jest to aktualizacja filmu, który umieściłem na...

Czytaj więcej

Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie www?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Cześć, w poniższym filmie opowiem o tym, jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie lub sklepie internetowym. Najczęściej prowadzeniem stron...

Czytaj więcej

Instrukcja Hotjar – Zwiększ skuteczność swojej strony

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędzia

Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.