Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Google Authenticator i uwierzytelnianie dwuskładnikowe – co to jest?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 13 września 2022

Bezpieczeństwo w sieci jest (lub powinno być) priorytetem zarówno właścicieli stron, jak i ich użytkowników. Wobec coraz sprawniejszych metod cyberprzestępców, musimy mieć pewność, że podczas logowania i innych operacji nasze dane są bezpieczne. Jednym z narzędzi, które zwiększają nasze szanse w starciu z potencjalnym zagrożeniem jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe, które na stronach internetowych może być realizowane przez wtyczkę Google Authenticator.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe?
  • Dlaczego warto korzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego?
  • Które dane warto chronić?
  • Czym jest Google Authenticator?
  • Jakie są zalety i wady Google Authenticator?

Co to jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe?

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (czyli logowanie dwuetapowe, inaczej 2FA / Two-Factor Authentication) polega na dodaniu do standardowego uwierzytelnienia w trakcie logowania (np. podania hasła), kolejnego poświadczenia – np. kliknięcia potwierdzenia w telefonie lub podania hasła przychodzącego w wiadomości SMS.

Dlaczego warto korzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego?

Z logowania dwuetapowego warto korzystać, ponieważ pomaga ono chronić nasze wrażliwe dane, uniemożliwiając logowanie się botów. Polecane jest zwłaszcza w przypadku konta Google czy mediów społecznościowych, takich jak Facebook. Od dawna jest także stosowane w bankowości elektronicznej.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Które dane warto chronić?

Najprostsza odpowiedź brzmi: wszystkie. Jest dla nas oczywistym, że staramy się uniemożliwić wyciek informacji takich jak hasło do konta bankowego czy prywatne dokumenty. Jednak nawet gdy zdaje nam się, że zgromadzone gdzieś dane nie są istotne, to warto pamiętać, że złodziej będzie miał znacznie więcej pomysłów na ich wykorzystanie – z twoich prac artystycznych zrobi wzory na koszulkach, zaciągnie pożyczkę dzięki danym z umowy o pracę przesłanej mailem, zdjęcia sprzeda zainteresowanym nimi przestępcom, itd. Nie warto ryzykować, tym bardziej że uwierzytelnianie dwuskładnikowe można w prosty sposób włączyć na najważniejszych platformach social media, ale również na stronie internetowej.

Czym jest Google Authenticator?

Do uwierzytelniania dwuskładnikowego podczas logowania do panelu administracyjnego strony internetowej warto zastosować Google Authenticator. Jest to wtyczka do WordPress działająca jak token – generuje ona sześciocyfrowy kod, który należy podać podczas logowania się do WordPress obok loginu i hasła. Kod generowany jest w aplikacji w telefonie.

google authenticator

Jakie są zalety i wady Google Authenticator?

Oczywistą zaletą korzystania z Google Authenticator, jak w przypadku każdego logowania dwuetapowego, jest zwiększenie bezpieczeństwa logowania i lepsza ochrona naszych danych. Wadą jest natomiast niemożność zalogowania się WordPress bez dostępu do telefonu, w którym generowany jest kod. Biorąc jednak pod uwagę, że większość z nas korzysta ze smartfona na bieżąco, prawdopodobnie nie będzie stanowiło to szczególnej niedogodności.

Czy weryfikacja dwuskładnikowa wystarczy, aby ochronić stronę przed atakami i wyciekiem danych? Wszystko zależy od stopnia zaawansowania i determinacji włamywacza, jednakże na ten moment logowanie dwuetapowe daje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, znacznie wyższy niż poleganie wyłącznie na standardowym logowaniu za pomocą hasła.

Chcesz wprowadzić uwierzytelnianie dwuskładnikowe na swojej stronie? Bardzo rozsądnie – zapewnisz w ten sposób maksymalny poziom bezpieczeństwa sobie i użytkownikom. Chętnie pomożemy w instalacji wtyczki- zachęcam do kontaktu!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Kto zarządza stroną internetową?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...

Czytaj więcej

Aktualizacje WordPress – jak i dlaczego musisz je robić

Kategorie: Strony internetowe

Cześć, jeśli posiadasz lub planujesz założyć stronę na WordPressie to koniecznie zapoznaj się z tematem aktualizacji tego systemu. W tym...

Czytaj więcej

Co umieścić w sekcji above the fold strony internetowej

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz zlecić komuś budowę strony internetowej lub zrobić ją samodzielnie, sprawdź moje wskazówki odnośnie wyglądu i treści, które powinny być zawarte...

Czytaj więcej

Co to jest remarketing dynamiczny?

Kategorie: Reklama w internecie

Duża ilość odsłon i użytkowników to oczywiście powód do zadowolenia dla każdego właściciela strony internetowej. Wielu właścicieli witryn spotka...

Czytaj więcej

Błąd 404 na stronie internetowej – co to jest i jak go naprawić?

Kategorie: Strony internetowe

Z tego materiału dowiesz się co to jest błąd 404 na stronie internetowej, jak poprawnie zaprojektować stronę błędu 404,...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG