Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Google Adwords – wybrane możliwości reklamowe (2018)

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 15 czerwca 2022

Szukasz sposobów na pozyskanie dodatkowych klientów na stronie www lub sklepie internetowym? Zobacz, jak może Ci w tym pomóc system reklamowy Google. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem kampanii Google AdWords Ads – zobacz moją ofertę:  Kampanie Google Ads.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o różnych formach reklamy w internecie, sprawdź mój kurs audio Podstawy zdobywania klientów przez internet.

Jeśli posiadasz stronę internetową bądź sklep i szukasz sposobów na pozyskanie dodatkowych klientów oraz nie znasz jeszcze systemu reklamowego Google Adwords Ads lub Twoja znajomość tego systemu ogranicza się do emisji reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, to obejrzyj ten film i dowiedz się jakie możliwości daje Google Adwords Ads.

Możliwości systemu Google Ads

W filmie nie są omówione instrukcje techniczne jak utworzyć kampanię i nią zarządzać. To nagranie ma na celu pobieżnie przedstawić możliwości jakie daje Google Adwords Ads dla właścicieli stron i sklepów. Samo przeprowadzenie kampanii polecam zlecić firmie – na przykład mojej, która się tym zajmuje na codzień, ponieważ pozwoli nam to uniknąć kosztownych błędów, które praktycznie zawsze zdarzają się początkującym.

Gdzie możemy się reklamować z Google Adwords Ads

System Google Adwords Ads umożliwia wyświetlanie reklam w dwóch sieciach – sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Sieć wyszukiwania to nic innego jak wyszukiwarka Google i wyszukiwarki partnerskie korzystające z silnika Google, np. Onet, Wp. Sieć reklamowa to ponad 2 mln (stan na rok 2018) witryn, filmów i aplikacji mobilnych, w tym np. YouTube, poczta Gmail oraz wiele popularnych portali i blogów, w których można wyświetlać reklamy Adwords Ads.

Jak mogą wyglądać nasze reklamy Google Adwords Ads

Wygląd reklamy zależy od sieci, w której chcemy się reklamować. 

W sieci wyszukiwania możemy stosować reklamy tekstowe, składające się z nagłówka, krótkiego opisu i linku do strony, z możliwością rozszerzenia o np. numer telefon czy linki do podstron. Reklamy tekstowe mogą kierować do stron www i sklepów internetowych. Drugi rodzaj reklam w sieci wyszukiwania to tzw. reklamy produktowe. Reklama produktowa składa się ze zdjęcia produktu, nazwy, ceny oraz linku do sklepu internetowego. Ten rodzaj reklam mogą stosować tylko sklepy internetowe.

Przykładowy wygląd reklam w sieci wyszukiwania przedstawiony jest na screenie poniżej.

reklamy google Adwords

W sieci reklamowej możemy wyświetlać więcej rodzajów reklam, najważniejsze z nich to:

  • Reklamy tekstowe, wyświetlające się na różnych stronach, portalach, aplikacjach mobilnych itd.
  • Reklamy graficzne – popularne banery, wyświetlające się na różnych stronach
  • Reklamy produktowe – reklamy wyglądają podobnie jak te z sieci wyszukiwania, jednak pojawiają się na różnych stronach internetowych.
  • Reklamy gmail – wyświetlane jako sponsorowany mail w skrzynce odbiorczej
  • Reklamy wideo – reklamy w formie filmów wyświetlanych przed innymi filmami na YouTube lub jako sponsorowane linki do polecanych filmów w prawej kolumnie YouTube lub w wynikach wyszukiwania YouTube.

Przykładowy wygląd reklam produktowych w sieci reklamowej przedstawia screen poniżej.

reklama produktowa google adwords

Komu mogą się wyświetlać nasze reklamy Google Adwords Ads – targetowanie

W sieci wyszukiwania nasze reklamy wyświetlają się po wpisaniu zadanych przez nas słów kluczowych do wyszukiwarki lub według nazw i opisów naszych produktów w sklepie. Reklamy w wyszukiwarce można ograniczać na określony obszar – np. Kraj, województwo, miasto + promień w km wokół miasta lub język wyszukiwarki. Reklamy można też emitować według określonego harmonogramu – w określone dni tygodnia i godziny.

Ciekawsze możliwości oferuje sieć reklamowa. Możemy tu wyświetlać reklamy na kilka sposobów. Każdy z nich można też ograniczyć zasięgiem lub językiem.

Pierwszy – ostatnio bardzo popularny – to remarketing. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam w sieci reklamowej użytkownikom, którzy byli wcześniej na naszej stronie internetowej. Wejście na stronę zapisuje plik cookie w naszej przeglądarce, na podstawie którego później system Google Adwords Ads emituje takiej osobie nasze reklamy. Reklama remarketingowa może przybierać formę baneru, reklamy tekstowej lub produktowej w sieci wyszukiwania, reklamy w Gmail. Ciekawe zaawansowane formy tej reklamy to na przykład wyświetlanie reklam produktowych, bazującej na produktach, które oglądał na naszym sklepie dany użytkownik.

Poza remarketingiem istnieją też inne możliwości wyświetlania reklam w sieci wyszukiwania – dla osób, które nie odwiedziły wcześniej naszej strony i kompletnie nas nie znają. System Google Adwords Ads pozwala wyświetlać reklamy osobom, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi produktami. Możemy wybrać te grupy osób zaznaczając odpowiednie zainteresowania, określając tematykę stron, jakie odwiedzają lub informacje, jakich szukają w wyszukiwarce. Google pozwala też definiować odbiorców po danych demograficznych, takich jak płeć, przedział wiekowy czy status rodzicielski.

Łącząc różne formy reklamy z różnymi opcjami targetowania można przeprowadzić kampanię o dużym zasięgu – poinformować nowych odbiorców o naszym produkcie oraz przypomnieć się tym, którzy już weszli w jakąś interakcję z naszą stroną internetową. Skontaktuj się ze mną w sprawie prowadzenia takiej kampanii reklamowej w Google Ads.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Ile to kosztuje reklama Google Adwords Ads

Realizując kampanię reklamową w systemie Google Adwords Ads należy liczyć się z dwoma kosztami. Pierwszy to koszt obsługi kampanii, czyli opłata dla firmy, która będzie prowadzić naszą kampanię, a drugi to budżet reklamowy Google na kliknięcia w reklamy. 

Google Adwords Ads działa w taki sposób, że za każde kliknięcie w naszą reklamę – niezależnie od tego z jakiej sieci korzystamy czy z jakiego rodzaju reklamy – pobierana jest opłata. Opłata ta, zwana kosztem kliknięcia, uzależniona jest od wielu czynników, takich jak rodzaj kampanii, grupa docelowa, wynik jakości strony internetowej, czy ogólna konkurencyjność naszej branży. System działa w taki sposób, że określamy maksymalny budżet dzienny, jaki możemy przeznaczyć na reklamę i w ramach tego budżetu pobierane są opłaty za kliknięcia. Jeśli danego dnia nasz budżet dzienny się wyczerpie – nasze reklamy znikają, by powrócić kolejnego dnia. 

W przypadku małych firm lokalnych kampanie Adwords Ads wiążą się z kosztami rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Dla sklepów internetowych, dużych firm ogólnopolskich – kwoty te zwykle zaczynają się od tysiąca do kilku(nastu) tysięcy złotych miesięcznie. Wszystko zależy od tego, jak dużo liczbę użytkowników chcemy ściągnąć na stronę przez reklamy. Budżet na reklamy jest elastyczny i możemy go zmniejszać lub zwiększać w trakcie trwania kampanii.

Zalety systemu Google Adwords Ads

Do największych zalet systemu Google Adwords Ads należy szybkość działania, ponieważ efekty kampanii są widoczne w ciągu kilku dni od jej uruchomienia, w przeciwieństwie np. do pozycjonowania w wynikach organicznych Google, gdzie na efekty często trzeba czekać kilka miesięcy. Dodatkowo niewątpliwym plusem Adwords Ads jest możliwość precyzyjnego targetowania odbiorców reklam.

Jeśli planujesz wdrożyć reklamę Google Adwords Ads dla swojej firmy – skontaktuj się ze mną – moja firma od kilku lat realizuje tego typu usługi i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

To już wszystko, co chciałem przedstawić w tym artykule i wideo. Jeśli te wskazówki z tego były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter.

Jeśli masz dodatkowe pytania na temat Google Adwords Ads – napisz w komentarzu pod filmem na YouTube.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Skuteczne kreacje reklamowe YouTube z modelem ABCD od Google

Kategorie: Reklama w internecie

Osoby, które są zainteresowane marketingiem spotkały się z pewnością z różnymi akronimami związanymi z tworzeniem kreacji reklamowych czy oddziaływaniem...

Czytaj więcej

Jak sprawdzać wyniki pozycjonowania strony SEO?

Kategorie: Reklama w internecie

Prowadząc lub zlecając pozycjonowanie strony (SEO) istotne jest, aby stale kontrolować osiągane wyniki. Monitorowanie kluczowych wskaźników SEO pozwala oceniać...

Czytaj więcej

Dokumenty Google – jak to działa?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Trudno sobie wyobrazić pracę – zwłaszcza biurową – a nawet życie codzienne, bez programów służących do edycji tekstów i...

Czytaj więcej

Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody – jak informować o plikach cookies?

Kategorie: Strony internetowe

Zbieranie danych o użytkownikach strony internetowej czy sklepu internetowego znacznie ułatwia procesy marketingowe – im więcej wiemy o potencjalnym...

Czytaj więcej

Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG