
System reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto rozważyć przynajmniej test tego typu reklamy. W tym artykule przedstawię dostępne formaty reklam na YouTube i ich najważniejsze cechy. Zapraszam do lektury.
W artykule przedstawię w skrótowej formie najważniejsze formaty reklam na YouTube. Reklamy te mają różne modele rozliczeń i stosowane są do różnych celów reklamowych. Pełną informację na temat formatów oraz ich właściwości znajdziesz na oficjalnej stronie supportu Google.
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia to chyba najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Reklama tego typu wyświetla się przed innymi filmami, w trakcie lub po nich. Widz może pominąć reklamę po 5 sekundach. W reklamach In-Stream możliwych do pominięcia kluczowa jest dobra kreacja, która przyciągnie uwagę w pierwszych sekundach odtwarzania. Reklamy In-Stream wyświetlają się zarówno w odtwarzaczu YouTube jak i na witrynach i aplikacjach partnerskich. Reklamy takie mogą być dość długie – nawet 3 minuty.
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia
Reklamy In-Stream niemożliwie do pominięcia działają na podobnej zasadzie co te możliwe do pominięcia, z tą różnicą, że widz musi obejrzeć pełną kreację reklamową, która może trwać maksymalnie 15 sekund.
Reklamy wideo In-Feed
Reklamy typu In-Feed polegają na wyświetlaniu linku do Twojego filmu między innymi w wynikach wyszukiwania YouTube, w panelu bocznym lub na stronie głównej. Link do filmu składa się z miniatury, tytułu oraz opcjonalnie z dwóch wierszy opisu. W tego typu reklamie kluczową rolę odgrywa miniatura filmu oraz zastosowany nagłówek i opis.
Bumpery reklamowe
Bumpery reklamowe działają podobnie jak reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia, z tą różnicą, że trwają maksymalnie 6 sekund. Google rekomenduje stosowanie tej formy reklamy gdy chcesz docierać do dużej liczby użytkowników z krótkim, zapadającym w pamięć przekazem.
Reklamy Out-Stream
Reklamy typu Out-Stream dedykowane są dla użytkowników urządzeń mobilnych. Wyświetlają się z wyłączonym dźwiękiem, a widzowie mogą kliknąć w reklamę, aby włączyć dźwięk. Reklamy te wyświetlają się tylko na witrynach i aplikacjach partnerskich Google.
Reklamy w banerze masthead
Reklamy w mastheadie polegają na wyświetlaniu kreacji reklamowej na głównej stronie YouTube. Ich celem jest budowanie szybkiego i szerokiego zasięgu w krótkim czasie. Reklamy w mastheadzie odtwarzają się automatycznie z wyłączonym dźwiękiem się przez maksymalnie 30 sekund na górze strony głównej YouTube. Reklamy tego typu możliwe są do kupienia tylko na podstawie rezerwacji przez zespół reklamowy Google.
Podsumowanie
Jak widzisz, na YouTube istnieje dość dużo formatów reklam. Jeśli posiadasz kreacje wideo, z pewnością warto pokusić się o przetestowanie tej formy reklamy. Jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu i optymalizacji kampanii wideo na YouTube – skontaktuj się ze mną.