Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Formaty reklam wideo na YouTube

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 16 stycznia 2023

System reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto rozważyć przynajmniej test tego typu reklamy. W tym artykule przedstawię dostępne formaty reklam na YouTube i ich najważniejsze cechy. Zapraszam do lektury.

Formaty reklamy na YouTube

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym są reklamy In-Stream możliwe i niemożliwe do pominięcia
  • czym są reklamy In-Feed
  • czym są bumpery reklamowe
  • czym są reklamy Out-Stream
  • czym jest reklama w mastheadzie

W artykule przedstawię w skrótowej formie najważniejsze formaty reklam na YouTube. Reklamy te mają różne modele rozliczeń i stosowane są do różnych celów reklamowych. Pełną informację na temat formatów oraz ich właściwości znajdziesz na oficjalnej stronie supportu Google.

Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia

Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia to chyba najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Reklama tego typu wyświetla się przed innymi filmami, w trakcie lub po nich. Widz może pominąć reklamę po 5 sekundach. W reklamach In-Stream możliwych do pominięcia kluczowa jest dobra kreacja, która przyciągnie uwagę w pierwszych sekundach odtwarzania. Reklamy In-Stream wyświetlają się zarówno w odtwarzaczu YouTube jak i na witrynach i aplikacjach partnerskich. Reklamy takie mogą być dość długie – nawet 3 minuty.

Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

Reklamy In-Stream niemożliwie do pominięcia działają na podobnej zasadzie co te możliwe do pominięcia, z tą różnicą, że widz musi obejrzeć pełną kreację reklamową, która może trwać maksymalnie 15 sekund.

Reklamy wideo In-Feed

Reklamy typu In-Feed polegają na wyświetlaniu linku do Twojego filmu między innymi w wynikach wyszukiwania YouTube, w panelu bocznym lub na stronie głównej. Link do filmu składa się z miniatury, tytułu oraz opcjonalnie z dwóch wierszy opisu. W tego typu reklamie kluczową rolę odgrywa miniatura filmu oraz zastosowany nagłówek i opis.

Bumpery reklamowe

Bumpery reklamowe działają podobnie jak reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia, z tą różnicą, że trwają maksymalnie 6 sekund. Google rekomenduje stosowanie tej formy reklamy gdy chcesz docierać do dużej liczby użytkowników z krótkim, zapadającym w pamięć przekazem.

Reklamy Out-Stream

Reklamy typu Out-Stream dedykowane są dla użytkowników urządzeń mobilnych. Wyświetlają się z wyłączonym dźwiękiem, a widzowie mogą kliknąć w reklamę, aby włączyć dźwięk. Reklamy te wyświetlają się tylko na witrynach i aplikacjach partnerskich Google.

Reklamy w banerze masthead

Reklamy w mastheadie polegają na wyświetlaniu kreacji reklamowej na głównej stronie YouTube. Ich celem jest budowanie szybkiego i szerokiego zasięgu w krótkim czasie. Reklamy w mastheadzie odtwarzają się automatycznie z wyłączonym dźwiękiem się przez maksymalnie 30 sekund na górze strony głównej YouTube. Reklamy tego typu możliwe są do kupienia tylko na podstawie rezerwacji przez zespół reklamowy Google.

Podsumowanie

Jak widzisz, na YouTube istnieje dość dużo formatów reklam. Jeśli posiadasz kreacje wideo, z pewnością warto pokusić się o przetestowanie tej formy reklamy. Jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu i optymalizacji kampanii wideo na YouTube – skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Instrukcja Google Analytics 3 (podstawy)

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędzia

Ten film i artykuł dotyczy starej wersji Google Analytics 3 (Universal Analytics). Zapraszam do obejrzenia instrukcji Google Analytics 4...

Czytaj więcej

Zakładnie sklepu internetowgo – od czego zacząć

Kategorie: Reklama w internecie

W poniższym wideo oraz artykule omawiam najważniejsze aspekty zakładania sklepu internetowego z punktu widzenia przyszłego właściciela. Jeśli planujesz założyć...

Czytaj więcej

Projektowanie stron internetowych w Canva – czy to ma sens?

Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia

Profesjonaliści, którzy projektują strony internetowe, z pewnością z szerokim uśmiechem spojrzą na tytuł tego artykułu. Czy Canva – amatorskie...

Czytaj więcej

Kalendarz e-commerce 2018 od Prestashop

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

 Ze względu na archiwalny charakter filmu kalendarz nie jest już dostępny. Zapraszam do subskrypcji kanału YouTube, na którym...

Czytaj więcej

Google Merchant Center – co to jest?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Reklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG