W związku z dużą ilością realizowanych projektów, czas odpowiedzi na nowe zapytania jest aktualnie wydłużony. Dziękuję za wyrozumiałość.

Formaty reklam wideo na YouTube

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 3 min
Formaty reklamy na YouTube

System reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto rozważyć przynajmniej test tego typu reklamy. W tym artykule przedstawię dostępne formaty reklam na YouTube i ich najważniejsze cechy. Zapraszam do lektury.

W artykule przedstawię w skrótowej formie najważniejsze formaty reklam na YouTube. Reklamy te mają różne modele rozliczeń i stosowane są do różnych celów reklamowych. Pełną informację na temat formatów oraz ich właściwości znajdziesz na oficjalnej stronie supportu Google.

Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia

Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia to chyba najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Reklama tego typu wyświetla się przed innymi filmami, w trakcie lub po nich. Widz może pominąć reklamę po 5 sekundach. W reklamach In-Stream możliwych do pominięcia kluczowa jest dobra kreacja, która przyciągnie uwagę w pierwszych sekundach odtwarzania. Reklamy In-Stream wyświetlają się zarówno w odtwarzaczu YouTube jak i na witrynach i aplikacjach partnerskich. Reklamy takie mogą być dość długie – nawet 3 minuty.

Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

Reklamy In-Stream niemożliwie do pominięcia działają na podobnej zasadzie co te możliwe do pominięcia, z tą różnicą, że widz musi obejrzeć pełną kreację reklamową, która może trwać maksymalnie 15 sekund.

Reklamy wideo In-Feed

Reklamy typu In-Feed polegają na wyświetlaniu linku do Twojego filmu między innymi w wynikach wyszukiwania YouTube, w panelu bocznym lub na stronie głównej. Link do filmu składa się z miniatury, tytułu oraz opcjonalnie z dwóch wierszy opisu. W tego typu reklamie kluczową rolę odgrywa miniatura filmu oraz zastosowany nagłówek i opis.

Bumpery reklamowe

Bumpery reklamowe działają podobnie jak reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia, z tą różnicą, że trwają maksymalnie 6 sekund. Google rekomenduje stosowanie tej formy reklamy gdy chcesz docierać do dużej liczby użytkowników z krótkim, zapadającym w pamięć przekazem.

Reklamy Out-Stream

Reklamy typu Out-Stream dedykowane są dla użytkowników urządzeń mobilnych. Wyświetlają się z wyłączonym dźwiękiem, a widzowie mogą kliknąć w reklamę, aby włączyć dźwięk. Reklamy te wyświetlają się tylko na witrynach i aplikacjach partnerskich Google.

Reklamy w banerze masthead

Reklamy w mastheadie polegają na wyświetlaniu kreacji reklamowej na głównej stronie YouTube. Ich celem jest budowanie szybkiego i szerokiego zasięgu w krótkim czasie. Reklamy w mastheadzie odtwarzają się automatycznie z wyłączonym dźwiękiem się przez maksymalnie 30 sekund na górze strony głównej YouTube. Reklamy tego typu możliwe są do kupienia tylko na podstawie rezerwacji przez zespół reklamowy Google.

Podsumowanie

Jak widzisz, na YouTube istnieje dość dużo formatów reklam. Jeśli posiadasz kreacje wideo, z pewnością warto pokusić się o przetestowanie tej formy reklamy. Jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu i optymalizacji kampanii wideo na YouTube – skontaktuj się ze mną.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki i ciekawostki. Treści kierowane są głównie do małych firm, które chcą poprawić swoją widoczność w internecie.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG