Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Co wie o Tobie Google?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Google to jedno z tych narzędzi, które zna każdy z nas. Niewiele osób jednak zastanawia się jakie informacje o użytkownikach zbierają wszystkie usługi oferowane przez giganta z Mountain View. Przyjrzyjmy się temu 😉

co wie o tobie google

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie dane zbiera o Tobie Google?
  • gdzie sprawdzać i zarządzać danymi zbieranymi przez Google?
  • jak wyłączyć personalizację reklam i ograniczyć zbieranie danych przez Google?

Co wie o Tobie Google – jakie usługi zbierają dane o użytkownikach?

Google to nie tylko wyszukiwarka (która jest najpopularniejsza na świecie). W skład holdingu Alphabet Inc. wchodzi również popularny serwis YouTube, usługa poczty elektronicznej Gmail, przeglądarka internetowa Google Chrome, powszechnie używane Google Maps, narzędzia biurowe (Google Docs) i wiele innych aplikacji (np. Google Authenticator). Każda z usług oferowanych przez giganta wpisuje się w element ekosystemu, w którym wszystkie elementy ze sobą współpracują. Nie jest również tajemnicą, że poszczególne usługi wymieniają pomiędzy sobą informacje na temat konkretnych użytkowników. Będąc zalogowanym do konta Google można być pewnym, że wszystkie używane usługi ekosystemu będą ze sobą współpracowały.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

W praktyce Google analizuje każdy ruch swoich użytkowników w sieci. W przypadku osób korzystających ze smartfonów z Androidem dane pobierane są dodatkowo z ich telefonów. Dzięki temu Google uzyskuje praktycznie stały dostęp do lokalizacji i zachowań użytkowników. Dzięki temu jest w stanie określić np. jakie restauracje w okolicy polecić czy jakie usługi lub reklamy powinny pasować do profilu użytkownika.

W jakim celu Google gromadzi dane o użytkownikach?

Trzeba zdać sobie sprawę, że Google to przede wszystkim olbrzymie narzędzie reklamowe. Jest to prawdopodobnie największa (obok systemu Facebook / Meta) na świecie platforma, która pozwala reklamodawcom z całego świata promować swoje usługi i docierać do klientów. Z tego też powodu Google stara się dokładnie analizować zachowania i zainteresowania swoich użytkowników, aby jeszcze lepiej dopasować do nich przekaz reklamowy. Z pewnością zdarzyło Ci się kliknąć w reklamę wyświetlaną przez Google, gdyż zainteresowały Cię oferowane produkty. Odpowiadają za to właśnie liczne algorytmy, które robią wszystko, aby jak najlepiej dostosować przekaz do konkretnego odbiorcy.

Jak sprawdzić co wie o Tobie Google?

Google udostępnia także narzędzia, które pozwalają sprawdzić jakie dane na nasz temat zebrała firma. Samo sprawdzenie tych informacji może być bardzo ciekawym doświadczeniem i dodatkowo można się zaskoczyć samą dokładnością danych.

Jak sprawdzić dane o sobie zebrane przez Google?

  • W celu sprawdzenia co wie o Tobie Google należy przejść na stronę: https://myaccount.google.com/.
  • Następnie przejść w lewym menu do zakładki „Dane i prywatność”, a następnie zjechać do sekcji „Moje centrum reklam” (patrz zrzut ekranu poniżej).
  • To właśnie tutaj znajdują się najważniejsze informacje, które Google ustaliłoo na podstawie historii wyszukiwania, lokalizacji i pozostałych danych.
  • Google określa wykształcenie, wiek, zainteresowania, rodzaj miejsca zamieszkania czy informacje na temat zatrudnienia.
  • Ustalone przez Google dane wpływają między innymi na to, jakie reklamy będą nam wyświetlane.

Zrzut ekranu 2022 12 20 o 09.37.17

W sekcji Dane i prywatność można również wyłączyć spersonalizowane reklamy a także śledzenie wyszukiwań w Google, aktywność w aplikacjach, historię lokalizacji, historię YouTube oraz inne parametry związane z prywatnością. W takim przypadku Google przestanie zbierać i wykorzystywać zebrane o użytkowniku informacje do np. proponowania mu konkretnych reklam. Szczególnie docenią to osoby, które nie są zadowolone z tego, jak wiele informacji zbiera o nich Google.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Co to jest tryb incognito (prywatny) przeglądarki i jak go używać?

Kategorie: Inne tematy

Cześć, podczas mojej współpracy z klientami przy tworzeniu stron internetowych bardzo często konieczne jest skorzystanie z trybu prywatnego (incognito)...

Czytaj więcej

Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics

Kategorie: Reklama w internecie

Obejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do...

Czytaj więcej

Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)

Kategorie: E-commerce

W tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz...

Czytaj więcej

Czym są konwersje w analityce internetowej?

Kategorie: Inne tematy

Posiadanie strony internetowej to dziś warunek niemal niezbędny dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy organizacji. Wraz z cyfryzacją kolejnych dziedzin...

Czytaj więcej

Twój mail firmowy wpada do spamu – co robić?

Kategorie: Reklama w internecie Inne tematy

Uwaga – w związku z dużą liczbą zapytań, jakie dostaję w nawiązaniu do poniższego filmu, informuję że pierwszą czynnością,...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG