Co wie o Tobie Google?
Google to jedno z tych narzędzi, które zna każdy z nas. Niewiele osób jednak zastanawia się jakie informacje o użytkownikach zbierają wszystkie usługi oferowane przez giganta z Mountain View. Przyjrzyjmy się temu 😉
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie dane zbiera o Tobie Google?
- gdzie sprawdzać i zarządzać danymi zbieranymi przez Google?
- jak wyłączyć personalizację reklam i ograniczyć zbieranie danych przez Google?
Co wie o Tobie Google – jakie usługi zbierają dane o użytkownikach?
Google to nie tylko wyszukiwarka (która jest najpopularniejsza na świecie). W skład holdingu Alphabet Inc. wchodzi również popularny serwis YouTube, usługa poczty elektronicznej Gmail, przeglądarka internetowa Google Chrome, powszechnie używane Google Maps, narzędzia biurowe (Google Docs) i wiele innych aplikacji (np. Google Authenticator). Każda z usług oferowanych przez giganta wpisuje się w element ekosystemu, w którym wszystkie elementy ze sobą współpracują. Nie jest również tajemnicą, że poszczególne usługi wymieniają pomiędzy sobą informacje na temat konkretnych użytkowników. Będąc zalogowanym do konta Google można być pewnym, że wszystkie używane usługi ekosystemu będą ze sobą współpracowały.
W praktyce Google analizuje każdy ruch swoich użytkowników w sieci. W przypadku osób korzystających ze smartfonów z Androidem dane pobierane są dodatkowo z ich telefonów. Dzięki temu Google uzyskuje praktycznie stały dostęp do lokalizacji i zachowań użytkowników. Dzięki temu jest w stanie określić np. jakie restauracje w okolicy polecić czy jakie usługi lub reklamy powinny pasować do profilu użytkownika.
W jakim celu Google gromadzi dane o użytkownikach?
Trzeba zdać sobie sprawę, że Google to przede wszystkim olbrzymie narzędzie reklamowe. Jest to prawdopodobnie największa (obok systemu Facebook / Meta) na świecie platforma, która pozwala reklamodawcom z całego świata promować swoje usługi i docierać do klientów. Z tego też powodu Google stara się dokładnie analizować zachowania i zainteresowania swoich użytkowników, aby jeszcze lepiej dopasować do nich przekaz reklamowy. Z pewnością zdarzyło Ci się kliknąć w reklamę wyświetlaną przez Google, gdyż zainteresowały Cię oferowane produkty. Odpowiadają za to właśnie liczne algorytmy, które robią wszystko, aby jak najlepiej dostosować przekaz do konkretnego odbiorcy.
Jak sprawdzić co wie o Tobie Google?
Google udostępnia także narzędzia, które pozwalają sprawdzić jakie dane na nasz temat zebrała firma. Samo sprawdzenie tych informacji może być bardzo ciekawym doświadczeniem i dodatkowo można się zaskoczyć samą dokładnością danych.
Jak sprawdzić dane o sobie zebrane przez Google?
- W celu sprawdzenia co wie o Tobie Google należy przejść na stronę: https://myaccount.google.com/.
- Następnie przejść w lewym menu do zakładki „Dane i prywatność”, a następnie zjechać do sekcji „Moje centrum reklam” (patrz zrzut ekranu poniżej).
- To właśnie tutaj znajdują się najważniejsze informacje, które Google ustaliłoo na podstawie historii wyszukiwania, lokalizacji i pozostałych danych.
- Google określa wykształcenie, wiek, zainteresowania, rodzaj miejsca zamieszkania czy informacje na temat zatrudnienia.
- Ustalone przez Google dane wpływają między innymi na to, jakie reklamy będą nam wyświetlane.
W sekcji Dane i prywatność można również wyłączyć spersonalizowane reklamy a także śledzenie wyszukiwań w Google, aktywność w aplikacjach, historię lokalizacji, historię YouTube oraz inne parametry związane z prywatnością. W takim przypadku Google przestanie zbierać i wykorzystywać zebrane o użytkowniku informacje do np. proponowania mu konkretnych reklam. Szczególnie docenią to osoby, które nie są zadowolone z tego, jak wiele informacji zbiera o nich Google.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Co to jest tryb incognito (prywatny) przeglądarki i jak go używać?
Kategorie: Inne tematyCześć, podczas mojej współpracy z klientami przy tworzeniu stron internetowych bardzo często konieczne jest skorzystanie z trybu prywatnego (incognito)...
Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics
Kategorie: Reklama w internecieObejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do...
Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)
Kategorie: E-commerceW tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz...
Czym są konwersje w analityce internetowej?
Kategorie: Inne tematyPosiadanie strony internetowej to dziś warunek niemal niezbędny dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy organizacji. Wraz z cyfryzacją kolejnych dziedzin...
Twój mail firmowy wpada do spamu – co robić?
Kategorie: Reklama w internecie Inne tematyUwaga – w związku z dużą liczbą zapytań, jakie dostaję w nawiązaniu do poniższego filmu, informuję że pierwszą czynnością,...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
