Co to jest i jak działa reklama śledząca (remarketing)
Obejrzyj ten film, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o remarketingu, czyli reklamie śledzącej. Sprawdź co to jest, jak działa i poznaj przydatne wskazówki w tym zakresie.
Uwaga, ten film został nagrany w 2014 roku, jednak zasada działania reklamy śledzącej się nie zmieniła. Jeśli chcesz skorzystać z tego typu reklamy – sprawdź ofertę Kampanie Google Ads.
Reklamy śledzące – co to jest?
W tym wideo opowiadam o dosyć nowym (jak na czas nagrywania, rok 2014) zjawisku jeśli chodzi o reklamę w internecie, czyli o remarketingu. Czy zauważyłeś, że pewne reklamy w internecie Cię śledzą? Wszedłeś na jakąś stronę internetową, później z niej wyszedłeś, a później widzisz reklamę (banery) związane ze stroną na której byłeś, na innych stronach i portalach.
Prawdopodobnie doświadczyłeś czegoś takiego, ponieważ jest to coraz powszechniej stosowana forma reklamy internetowej – nosi nazwę remarketing (w 2022 roku ten typ reklamy to jedna z podstaw skutecznych kampanii internetowych).
Jak działa remarketing?
Na czym dokładnie polega remarketing? Jeśli użytkownik wchodzi na jakąś stronę internetową, na której istnieje tag remarketingowy, to zostaje dopisany do listy remarketingowej tego serwisu. Następnie w ramach np. kampanii Google Ads, czy Facebook Ads listę remarketingową można wykorzystać do wyświetlania reklam użytkownikom, którzy na niej są.
Dlaczego remarketing to dobra i ciekawa forma reklamy?
Przede wszystkim dlatego, że 95 proc. klientów nie podejmuje decyzji o zakupie przy pierwszym kontakcie z ofertą. Według różnych badań marketingowych, kontaktów z ofertą czy marką musi być nawet 5 – 10, aby klient kupił dany produkt. Remarketing pomaga nam w tym, aby potencjalny klient ponownie zapoznał się z naszą ofertą.
Powiedzmy, że ktoś chce kupić buty. Wchodzi na nasz sklep internetowy, przegląda ofertę, ceny, ale jednak w tej chwili nie chce podjąć decyzji o zakupie. Wychodzi więc ze strony i zapomina o temacie. Tymczasem za kilka dni odwiedza różne portale internetowe i wyświetla mu się reklama z butami, które oglądał w Twoim sklepie. Taka sytuacja może mieć miejsce jeszcze kilka razy (w zależności od ustawień kampanii remarketingowej). Dzięki wielokrotnej ekspozycji oferty, zwiększamy szanse na sprzedaż produktu temu konkretnemu klientowi.
Jakie są wady remarketingu?
Remarketing poza swoimi zaletami, ma też pewne wady. Jest to dość kontrowersyjna forma reklamy, ponieważ może denerwować wiele osób, dlatego że ciągle gdzieś wyświetla się im Twoja reklama, a może nie koniecznie są zainteresowani Twoją ofertą. Odbiorca może poczuć, że naruszamy jego prywatność, a to nie jest mile widziane. Dlatego też remarketingować należy ostrożnie, zawsze zakładając w kampanii tzw. capping, czyli maksymalną liczbę wyświetleń reklamy pojedynczemu użytkownikowi (w ujęciu dziennym lub dla całej kampanii). Mimo krytyki remarketingu pod tym kątem, jest to jednak nadal bardzo skuteczna forma reklamy, którą należy przynajmniej przetestować.
Co wyświetlać w reklamach remarketingowych?
Poza przeglądanymi produktami, czy ogólnym banerem firmy, remarketing można wykorzystać do promowania nowego contentu na naszej stronie. Możemy na przykład reklamować zajawki nowych artykułów, które pojawiają się na naszym blogu. Jeśli takie artykuły są wartościowe dla naszych odbiorców, to z pewnością tego typu reklama spotka się z pozytywnym odbiorem.
W zależności od naszego biznesu i długości procesu decyzyjnego klienta, powinniśmy dostosować liczbę dni, podczas której dany użytkownik jest na liście – może to być kilka dni albo kilka miesięcy.
Remarketing – ile to kosztuje?
Remarketing może działać w oparciu o system Google Ads (sieć reklamowa Google) lub Facebook Ads (Facebook, Instagram, Messenger i inne aplikacje Facebooka). Zwykle rozliczenia za takie kampanie odbywają się w dwóch formach – budżet przeznaczony na kliknięcia w reklamy oraz wynagrodzenie firmy / agencji / freelancera, który taką kampanię będzie obsługiwał.
Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem kampanii remarketingowej w Twojej firmie, skontaktuj się ze mną. Wszystkie szczegóły takiej kampanii omówimy podczas spotkania, czy rozmowy telefonicznej. Zachęcam też do sprawdzenia mojego kursu audio Podstawy zdobywania klientów przez internet, gdzie szczegółowo wyjaśniam tematy związane z kampaniami internetowymi z punktu widzenia klienta kupującego takie kampanie.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)
Kategorie: Reklama w internecieJeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje...
Co umieścić w sekcji above the fold strony internetowej
Kategorie: Strony internetoweJeśli planujesz zlecić komuś budowę strony internetowej lub zrobić ją samodzielnie, sprawdź moje wskazówki odnośnie wyglądu i treści, które powinny być zawarte...
Dokumenty Google – jak to działa?
Kategorie: Przydatne narzędziaTrudno sobie wyobrazić pracę – zwłaszcza biurową – a nawet życie codzienne, bez programów służących do edycji tekstów i...
Google Tag Manager – co to jest?
Kategorie: Przydatne narzędziaStrony internetowe z zainstalowanymi tagami marketingowymi znacznie ułatwiają prowadzenie analityki i działań reklamowych w internecie. Przekłada się to na...
Formaty reklam wideo na YouTube
Kategorie: Reklama w internecieSystem reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
