Co to jest CTA na stronie internetowej? Definicja, przykłady, dobre praktyki.

Aktualizacja: 18 grudnia 2024 Przeczytasz w: 3 min
Co to jest CTA na stronie internetowej

CTA (Call to Action) to wezwanie do działania na stronie internetowej. W tym artykule przedstawię Ci kilka dobrych praktyk oraz przykładów związanych z umieszczaniem CTA na stronie czy sklepie internetowym.

Definicja CTA na stronie internetowej

CTA, czyli Call to Action, jest kluczowym elementem każdej strony internetowej. Stanowi to bezpośrednie wezwanie do działania skierowane do użytkownika, mające na celu skłonienie go do wykonania określonej akcji, np. zakupu produktu, zapisania się do newslettera czy pobrania bezpłatnego e-booka. Z innego artykułu dowiesz się czym są konwersje w analityce internetowej. CTA to elementy strony, które służą właśnie zwiększeniu ilości konwersji.

giphy

CTA to przycisk, link lub grafika, która zachęca użytkownika do interakcji z treścią strony. Może przyjmować różne formy – od prostego tekstu po zaawansowane, interaktywne elementy graficzne. Kluczowe jest, by CTA było łatwo zauważalne i wyraźnie komunikowało swoje przesłanie.

cta na stronie www

Dlaczego na stronach internetowych stosuje się CTA?

Każda strona internetowa ma jakiś cel. W przypadku stron firmowych zwykle jest to nakłonienie do nawiązania kontaktu, w przypadku sklepów internetowych zakup produktu, w przypadku blogów jak najdłuższa interakcja ze stroną czy zapis na newsletter. CTA stosuję się na stronach internetowych właśnie po to, by jak najlepiej realizowała ona swoje cele i przynosiła zakładane korzyści właścicielowi. Jak więc widzisz, CTA odgrywa istotną rolę na stronie internetowej, żeby nie powiedzieć – najważniejszą.

Jak stworzyć dobre CTA dla Twojej strony internetowej?

Głównym celem CTA jest przekształcenie zwykłego odwiedzającego strony w potencjalnego klienta lub subskrybenta. Dobre CTA zwiększa wskaźnik konwersji, czyli stosunek liczby użytkowników, którzy wykonali żądaną akcję do ogólnej liczby odwiedzających stronę. Oto najpopularniejsze rodzaje CTA na stronach internetowych:

  • Jasny przekaz: CTA powinno być proste i jasne. Użytkownik musi od razu wiedzieć, co się stanie po kliknięciu.
  • Widoczność: Powinno być łatwo zauważalne, ale nie nachalne. Umieszczenie CTA w strategicznym miejscu na stronie ma kluczowe znaczenie.
  • Przyciągający wzrok design: Kolor, rozmiar i forma CTA powinny przyciągać uwagę, ale harmonizować z ogólnym designem strony.
  • Zachęcający tekst: „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”, „Pobierz za darmo” to przykłady prostych, ale efektywnych tekstów CTA.
  • Personalizacja: Indywidualne dopasowanie CTA do grupy docelowej może znacząco zwiększyć jego skuteczność.

Przykłady efektywnego CTA

  • E-commerce: „Dodaj do koszyka”, „Zamów teraz”, co skłania do zakupu.
  • Blogi: „Czytaj więcej”, „Skomentuj”, zachęcające do dalszej interakcji z treścią.
  • Strony korporacyjne: „Skontaktuj się z nami”, „Umów się na spotkanie”, mające na celu zbliżenie potencjalnego klienta do firmy.

cta w sklepie internetowych cta na mojej stronie

CTA – podsumowanie

CTA jest niezbędnym elementem każdej strony internetowej, mającym ogromny wpływ na efektywność marketingu cyfrowego. Poprzez skuteczne wezwania do działania, możemy nie tylko zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą, ale także zbudować długotrwałe relacje z klientami. Dlatego warto poświęcić czas na zaprojektowanie i optymalizację CTA, aby maksymalizować korzyści płynące z obecności online. Warto również testować, zmieniać i optymalizować raz zaprojektowane rozwiązania, ponieważ może się okazać, że inne warianty elementów CTA będą bardziej skuteczne.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Chcesz o czymś porozmawiać? Skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Napisz do mnie, chętnie porozmawiam.

Skontaktuj się

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG