Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Błąd 404 na stronie internetowej – co to jest i jak go naprawić?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2024

Z tego materiału dowiesz się co to jest błąd 404 na stronie internetowej, jak poprawnie zaprojektować stronę błędu 404, jak wykryć i naprawić tego typu błąd na swojej witrynie. Zapraszam do lektury i oglądania.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest błąd 404 na stronie internetowej
  • jak wygląda strona błędu 404 i jak zrobić ją poprawnie
  • jak sprawdzić, czy na stronie internetowej masz błędy 404
  • jak naprawić błąd 404 na stronie internetowej

Co to jest błąd 404?

Błąd 404 na stronie internetowej to odpowiedź przeglądarki informująca, że dana strona / plik nie została znaleziona / nie istnieje (a dokładniej, że klient – przeglądarka – jest w stanie komunikować się z serwerem, ale ten nie może znaleźć żądanego pliku, lub jest on skonfigurowany, aby nie spełnić żądania i nie wyświetlać informacji.

Błędu 404 nie należy mylić z innym dość popularnym błędem o kodzie 500, który informuje nas, że problemy występują na serwerze (tzw. Internal server error – wewnętrzny błąd serwera).

Błąd 404 to jeden z najczęściej występujących błędów w branży tworzenia stron internetowych, dlatego warto przyjrzeć mu się uważnie, odpowiednio go obsłużyć w szablonie naszej strony internetowej, a także starać się diagnozować tego typu błędy i jak najszybciej je naprawiać.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Naturalną sytuacją jest dążenie do tego, aby unikać tych błędów, ponieważ psują one reputację naszej strony, zarówno pod kątem user experience, jak i robota wyszukiwarki Google. Niedziałające podstrony wpływają negatywnie nasze pozycjonowanie i mogą zirytować użytkowników naszej strony. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak wyszukać i naprawić tego typu na swojej stronie. Najpierw jednak podpowiem Ci, w jaki sposób powinieneś zaprojektować obsługę tego błędu, jeśli już nieoczekiwanie się pojawi.

Jak wygląda strona błędu 404?

Jeśli szablon naszej strony internetowej nie ma dedykowanego widoku przewidzianego dla strony błędu 404, to przeglądarka wyświetli domyślny komunikat, np. taki:

błąd 404 na stronie

Nie jest to zbyt atrakcyjna wizualnie informacja, a dodatkowo nie oferuje odbiorcy żadnej możliwości wyjścia z sytuacji, poza odświeżeniem strony, które najprawdopodobniej będzie skutkować tym samym błędem.

Czasem strona błędu 404 może otrzymywać wygląd przewidziany przez dostawcę hostingu, np. taki:

blad 404 na stronie www

Nadal jednak nie jest to poprawnie rozwiązana obsługa tego błędu. Najlepszym rozwiązaniem w przypadku błędu 404 jest wdrożenie dedykowanego widoku tej podstrony w ramach szablonu naszej strony internetowej. Jeśli posiadamy taki szablon, to na stronie błędu 404 zobaczymy dokładnie taką treść, jaka została zaprojektowana, np. nasze logo, główne menu, grafikę / informację tekstową o błędzie, propozycję kolejnej akcji dla użytkownika, stopkę. Może to wyglądać na przykład tak:

404 bląd co to jest

Na pewno zgodzisz się ze mną, że wygląda to dużo bardziej atrakcyjnie i pozwala na dalsze płynne korzystanie ze strony internetowej. Jeśli chcesz sprawdzić jak wygląda strona błędu 404 na Twojej witrynie, wpisz w przeglądarce np. coś takiego: twojadomena.pl/blablabla – na pewno nie masz takiej podstrony, więc Twoim oczom ukaże się strona błędu 404. Jeśli nie wygląda ona podobnie jak inne podstrony w Twoim serwisie, to znak że warto wprowadzić odpowiednie poprawki.

Jak sprawdzić, czy na stronie internetowej masz błędy 404?

W przypadku małych stron internetowych możesz ręcznie przeklikać wszystkie podstrony i linki, aby sprawdzić, czy któryś z nich nie kieruje na błąd 404. Niestety taka praca jest zupełnie nieopłacalna w przypadku średnich i dużych stron internetowych.

Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest skorzystanie z programu typu crawler, którzy przeskanuje naszą stronę w poszukiwaniu między innymi tego typu błędów, a następnie przygotuje raport z informacjami jakie podstrony zwracają błąd 404 i gdzie występują linki do nich. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się ze mną.

Jeśli masz dostęp do narzędzia Google Search Console dla swojej strony internetowej, również tam możesz sprawdzić, czy na stronie zostały wykryte błędy 404. Informacje te znajdziesz w zakładce Stan.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona zawiera błędy 404, a przy okazji innych ciekawych rzeczy na temat poprawności jej wdrożenia oraz skuteczności – sprawdź moją ofertę – audyt strony WordPress.

giphy

Jak naprawić błąd 404 na stronie internetowej?

Błąd 404 najczęściej wynika z dwóch przyczyn:

  • dana podstrona została celowo lub omyłkowo usunięta, a w innych częściach witryny pozostały linki do niej
  • adres url danej podstrony zmienił się, nie zostało wdrożone odpowiednie przekierowanie 301, a w innych częściach witryny pozostały linki do pierwotnego adresu url

Co należy zrobić w obydwu tych przypadkach, aby pozbyć się błędów 404?

  • Jeśli dana podstrona nie została usunięta celowo, sprawdź swoim panelu CMS czy nie została oznaczona jako „Szkic” lub przeniesiona do Kosza, Archiwum lub innego podobnego miejsca. Jeśli tak jest – przywróć podstronę, aby była ponownie opublikowana. Dzięki temu wszystkie linki, które kierowały na 404, będą ponownie działać.
  • Jeśli dana podstrona została usunięta celowo, usuń prowadzące do niej linki wewnętrzne na innych podstronach Twojego serwisu.
  • Jeśli zmienił się adres url podstrony, popraw linki wewnętrzne tak, by kierowały na właściwy url lub jeśli nie jest to możliwe, ustaw odpowiednie przekierowanie 301 ze starego adresu url na nowy.

Jeśli te wskazówki niewiele Tobie mówią, a chciałbyś rozwiązać problem błędów 404 na swojej stronie, skontaktuj się ze mną. W ramach usługi wsparcia technicznego pomogę Ci uporać się z tą niedogodnością.

To wszystko, co chciałem napisać na temat strony błędu 404. Mam nadzieję, że te wskazówki były dla Ciebie przydatne i wdrożysz zalecane przeze mnie rozwiązania na swojej stronie internetowej.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Strona internetowa na abonament – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli rozważasz zakup strony internetowej w rozliczeniu abonamentowym, sprawdź czy to rzeczywiście się opłaca oraz jakie są zalety i wady takiego...

Czytaj więcej

Jak sprawdzić szybkość strony internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Zastanawiasz się jak sprawdzić szybkość strony internetowej i do czego w ogóle jest to potrzebne? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule....

Czytaj więcej

Stan witryny w WordPress – dlaczego warto tu zaglądać?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli korzystasz z WordPressa i posiadasz wersję minimum 5.2, w Twoim panelu administracyjnym znajdziesz ekran Stan witryny. W tym...

Czytaj więcej

Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?

Kategorie: Strony internetowe

Własna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie...

Czytaj więcej

Strona internetowa z gotowego szablonu – wady i zalety

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli rozważasz zakup strony internetowej, to powinieneś wiedzieć, że istnieją dwa sposoby wykonania części graficznej takiej strony – gotowy...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Dostępność WCAG