Google Adwords – wybrane możliwości reklamowe 2018

Szukasz sposobów na pozyskanie dodatkowych klientów na stronie www lub sklepie internetowym? Zobacz, jak może Ci w tym pomóc system reklamowy Google. 

Cześć, jeśli posiadasz stronę internetową bądź sklep i szukasz sposobów na pozyskanie dodatkowych klientów oraz nie znasz jeszcze systemu reklamowego Google Adwords lub Twoja znajomość tego systemu ogranicza się do emisji reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, to obejrzyj ten film i dowiedz się jakie możliwości daje Google Adwords w 2018 roku.

Co znajdziesz w tym filmie

W filmie nie są omówione instrukcje jak utworzyć kampanię i nią zarządzać. To nagranie ma na celu pobieżnie przedstawić możliwości jakie daje Google Adwords dla właścicieli stron i sklepów. Samo przeprowadzenie kampanii polecam zlecić firmie, która się tym zajmuje na codzień, ponieważ pozwoli nam to uniknąć kosztownych błędów, które praktycznie zawsze zdarzają się początkującym.

Gdzie możemy się reklamować z Google Adwords

System Google Adwords umożliwia wyświetlanie reklam w dwóch sieciach – sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Sieć wyszukiwania to nic innego jak wyszukiwarka Google i wyszukiwarki partnerskie korzystające z silnika Google, np. Onet, Wp. Sieć reklamowa to ponad 2 mln witryn, filmów i aplikacji mobilnych, w tym np. YouTube, poczta Gmail oraz wiele popularnych portali i blogów, w których można wyświetlać reklamy Adwords.

Jak mogą wyglądać nasze reklamy

Wygląd reklamy zależy od sieci, w której chcemy się reklamować. 

sieci wyszukiwania możemy stosować reklamy tekstowe, składające się z nagłówka, krótkiego opisu i linku do strony, z możliwością rozszerzenia o np. numer telefon czy linki do podstron. Reklamy tekstowe mogą kierować do stron www i sklepów internetowych. Drugi rodzaj reklam w sieci wyszukiwania to tzw. reklamy produktowe. Reklama produktowa składa się ze zdjęcia produktu, nazwy, ceny oraz linku do sklepu internetowego. Ten rodzaj reklam mogą stosować tylko sklepy.

Przykładowy wygląd reklam w sieci wyszukiwania przedstawiony jest na screenie poniżej.

reklamy google Adwords

sieci reklamowej możemy wyświetlać więcej rodzajów reklam, najważniejsze z nich to:

  1. Reklamy tekstowe, wyświetlające się na różnych stronach, portalach, aplikacjach mobilnych itd.
  2. Reklamy graficzne – popularne banery, wyświetlające się na różnych stronach
  3. Reklamy produktowe – reklamy wyglądają podobnie jak te z sieci wyszukiwania, jednak pojawiają się na różnych stronach internetowych.
  4. Reklamy gmail – wyświetlane jako sponsorowany mail w skrzynce odbiorczej
  5. Reklamy wideo – reklamy w formie filmów wyświetlanych przed innymi filmami na YouTube lub jako sponsorowane linki do polecanych filmów w prawej kolumnie YouTube lub w wynikach wyszukiwania YouTube.

Przykładowy wygląd reklam produktowych w sieci reklamowej przedstawia screen poniżej.

reklama produktowa google adwords

Komu mogą się wyświetlać nasze reklamy – targetowanie

sieci wyszukiwania nasze reklamy wyświetlają się po wpisaniu zadanych przez nas słów kluczowych do wyszukiwarki lub według nazw i opisów naszych produktów w sklepie. Reklamy w wyszukiwarce można ograniczać na określony obszar – np. Kraj, województwo, miasto + promień w km wokół miasta lub język wyszukiwarki. Reklamy można też emitować według określonego harmonogramu – w określone dni tygodnia i godziny.

Ciekawsze możliwości oferuje sieć reklamowa. Możemy tu wyświetlać reklamy na kilka sposobów. Każdy z nich można też ograniczyć zasięgiem lub językiem.

Pierwszy – ostatnio bardzo popularny – to remarketing. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam w sieci reklamowej użytkownikom, którzy byli wcześniej na naszej stronie internetowej. Wejście na stronę zapisuje plik cookie w naszej przeglądarce, na podstawie którego później system Google Adwords emituje takiej osobie nasze reklamy. Reklama remarketingowa może przybierać formę baneru, reklamy tekstowej lub produktowej w sieci wyszukiwania, reklamy w Gmail. Ciekawe zaawansowane formy tej reklamy to na przykład wyświetlanie reklam produktowych, bazującej na produktach, które oglądał na naszym sklepie dany użytkownik.

Poza remarketingiem istnieją też inne możliwości wyświetlania reklam w sieci wyszukiwania – dla osób, które nie odwiedziły wcześniej naszej strony i kompletnie nas nie znają. System Google Adwords pozwala wyświetlać reklamy osobom, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi produktami. Możemy wybrać te grupy osób zaznaczając odpowiednie zainteresowania, określając tematykę stron, jakie odwiedzają lub informacje, jakich szukają w wyszukiwarce. Google pozwala też definiować odbiorców po danych demograficznych, takich jak płeć, przedział wiekowy czy status rodzicielski.

Łącząc różne formy reklamy z różnymi opcjami targetowania można przeprowadzić kampanię o dużym zasięgu – poinformować nowych odbiorców o naszym produkcie oraz przypomnieć się tym, którzy już weszli w jakąś interakcję z naszą stroną internetową.

Ile to kosztuje

Realizując kampanię reklamową w systemie Google Adwords należy liczyć się z dwoma kosztami. Pierwszy to koszt obsługi kampanii, czyli opłata dla firmy, która będzie prowadzić naszą kampanię, a drugi to budżet reklamowy Google na kliknięcia w reklamy. 

Google Adwords działa w taki sposób, że za każde kliknięcie w naszą reklamę – niezależnie od tego z jakiej sieci korzystamy czy z jakiego rodzaju reklamy – pobierana jest opłata. Opłata ta, zwana kosztem kliknięcia, uzależniona jest od wielu czynników, takich jak rodzaj kampanii, grupa docelowa, wynik jakości strony internetowej, czy ogólna konkurencyjność naszej branży. System działa w taki sposób, że określamy maksymalny budżet dzienny, jaki możemy przeznaczyć na reklamę i w ramach tego budżetu pobierane są opłaty za kliknięcia. Jeśli danego dnia nasz budżet dzienny się wyczerpie – nasze reklamy znikają, by powrócić kolejnego dnia. 

W przypadku małych firm lokalnych kampanie Adwords wiążą się z kosztami rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Dla sklepów internetowych, dużych firm ogólnopolskich – kwoty te zwykle zaczynają się od tysiąca do kilku(nastu) tysięcy złotych miesięcznie. Wszystko zależy od tego, jak dużo liczbę użytkowników chcemy ściągnąć na stronę przez reklamy. Budżet na reklamy jest elastyczny i możemy go zmniejszać lub zwiększać w trakcie trwania kampanii.

Zalety systemu Google Adwords

Do największych zalet systemu Google Adwords należy szybkość działania, ponieważ efekty kampanii są widoczne w ciągu kilku dni od jej uruchomienia, w przeciwieństwie np. do pozycjonowania w wynikach organicznych Google, gdzie na efekty często trzeba czekać kilka miesięcy. Dodatkowo niewątpliwym plusem Adwords jest możliwość precyzyjnego targetowania odbiorców reklam.

Jeśli planujesz wdrożyć reklamę Google Adwords dla swojej firmy – skontaktuj się ze mną – moja firma od kilku lat realizuje tego typu usługi i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

To już wszystko, co chciałem przedstawić w tym artykule i wideo. Jeśli te wskazówki z tego były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube (przycisk powyżej zaraz pod filmem) i zapisz się na newsletter poniżej.

Jeśli masz dodatkowe pytania na temat Google Adwords – napisz w komentarzu na dole.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Dodaj swój komentarz

10 sposobów na zdobywanie klientów przez internet

jak zdobywać klientów przez internet - ebook

Ekspresowy przewodnik dla właścicieli firm i pracowników działów marketingu.

Zapisz się na mój newsletter, aby otrzymać ebook.